י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ה-ם מ-פ-ח-ד-י-ם

סקר: מי היה מנצח בבחירות לראשות הממשלה

לאחר שראש הממשלה הציע את הבחירות הישירות ואף דרש אמש מנפתלי בנט שיתמוך בהן, סקר חדש שפורסם הערב בדק את האפשרות שהבחירות האלה אכן יתקיימו, והועלו כמה אופציות שונות | כמה אחוזים בנט ונתניהו יקבלו אם יתמודדו אחד נגד השני?

סקר: מי היה מנצח בבחירות לראשות הממשלה
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

בעוד בגוש השינוי נמשכים המגעים להרכבת קואליציה במידה ובנימין נתניהו יעביר את המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין, הערב (חמישי) פורסם סקר חדש, לקראת האפשרות שיתקיימו לראשונה מזה 20 שנה - בחירות ישירות לראשות הממשלה.

על פי הסקר, שפורסם ב'חדשות 12' ונערך על ידי מכון 'מדגם', אם ראשי 'תקווה חדשה', 'הליכוד', 'ימינה' ו'יש עתיד' יתמודדו על ראשות הממשלה, אלה יהיו התוצאות: בנימין נתניהו יזכה ב-36% מהקולות, יאיר לפיד ב-23%, בני גנץ ב-9%, נפתלי בנט ב-8%, וגדעון סער גם כן ב-8%.

במידה ויו"ר 'הליכוד' יתמודד רק מול יו"ר 'יש עתיד', בנימין נתניהו יקבל 43% מהקולות, בעוד יאיר לפיד לא הרחק ממנו עם 37% מהקולות. אם רק יו"ר 'ימינה' יתמודד מול יו"ר 'הליכוד', אזי בנימין נתניהו ינצח בנוקאאוט עם 41% מהקולות, לעומת נפתלי בנט שיגרוף 26% מהם.

וכמה תומכים בכלל בבחירות שכאלה, שהן בכל זאת בחירות חמישיות ומצריכות הליכה בפעם החמישית אל הקלפי, לפי סקר 'חדשות 12', 48% מהנשאלים תומכים בהצעת הבחירה הישירה לראשות הממשלה, לעומת 39% שמתנגדים.

כזכור, אתמול דרש נתניהו מבנט לתמוך בהצעה לבחירות ישירות, ותקף אותו במסיבת העיתונאים שתיצרב בתולדות הפוליטיקה הישראלית כתקיפה במיוחד, בה אמר לבנט בין השאר: "אם היית רוצה להקים ממשלת ימין, היית תומך בבחירה ישירה לראשות הממשלה בלי לפזר את הכנסת".

"לא היית אומר שתתמוך בכך בסוף התהליך כי אתה יודע שזה יהיה מאוחר מדי", הוסיף.

בחירות ישירות לראשות הממשלה בנימין נתניהו נפתלי בנט יאיר לפיד סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד