י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בגיל 95 כיום

גרמניה לא תעמיד לדין שומר מחנה ריכוז שגורש מארה"ב

הפרקליטות בעיירה צ'לה בצפון גרמניה, ביטלה את כל ההאשמות נגד פרידריך קרל ברגר, פושע נאצי שגורש בפברואר האחרון מארה"ב. הסיבה: אין ראיות מספיקות בכדי להעמידו לדין

גרמניה לא תעמיד לדין שומר מחנה ריכוז שגורש מארה"ב
מחנה עבודה נאצי. אילוסטרציה צילום: pixabay

התובעים בגרמניה הודיעו כי אין בידיהם ראיות מספיקות להעמיד לדין, נאצי בן 95, שגורש מארצות הברית בחשד למעורבות בפשעי מלחמה נאציים. הפרקליטות בעיירה צ'לה בצפון גרמניה, ביטלה את כל ההאשמות נגד פרידריך קרל ברגר, שגורש בפברואר האחרון מארה"ב. כך דיווח ה'דר שפיגל'.

כזכור שופט הגירה אמריקני קבע בשנה שעברה כי קרל ברגר שירת במחנה הריכוז נויאנגמה ליד המבורג, שם הוחזקו יהודים ואסירים אחרים בתנאים מחרידים. ברגר נכנס לארצות הברית מקנדה בשנת 1959 והתגורר שנים רבות בטנסי, תוך שהוא מקבל קצבה מגרמניה בגין שירותו הצבאי.

הוא גורש לגרמניה על פי חוק משנת 1978, המכונה 'תיקון הולצמן', המונע בפני כל מי שהשתתף ברדיפה בחסות הנאצים להיכנס או לחיות בארצות הברית. ועדת ערר אישרה את ההחלטה בנובמבר האחרון.

ברגר הודה כי שמר על אסירים במחנה ריכוז שלא שימש להרג שיטתי של האסירים, כך אמרו התובעים בהחלטתם לסגור את התיק. זה "לא מספיק כדי להוכיח את הפשע".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחודש פברואר המשטרה הפדרלית בארה"ב העבירה נאצי בן 95 לגורמי אכיפת החוק במדינת הסן, התובעים בעיירה צ'לה (Celle) במדינת סקסוניה התחתונה לשם הוא הועבר אמרו כי הוא ייחקר בגין סיוע לרצח.

גורמים אמריקאים אמרו כי פרידריך הודה כי שמר על אסירים במחנה הריכוז נוינגמה בצפון גרמניה וטען כי הוא "רק פעל לפי הוראות" כך דווח מגזין "דר שפיגל". יהודים, פולנים, רוסים, דנים, הולנדים, צרפתים ואסירים פוליטיים היו בין האנשים הכלואים במחנה. על פי הדיווח, אסירים במחנה עברו "תנאים איומים" בחורף 1945, מה שהוביל למותם של 70 אסירים "בתנאים לא אנושיים". שופט אמריקני הורה על גירושו של פרידריך בפברואר 2020, ובית משפט לערעורים בארה"ב אישר את הגירוש בנובמבר האחרון.

גרמניה מחנה ריכוז העמדה לדין פושע נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד