י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אמריקה ידידת אמת

75% מחברי הקונגרס תומכים בישראל ללא שום תנאי לסיוע

331 חברי בית הנבחרים האמריקני מתנגדים להצבת תנאים כלשהם לסיוע לישראל | דובר איפא"ק: "זאת הצהרה דו-מפלגתית חזקה מאוד לפיה סיוע ביטחוני מלא לישראל ללא תנאים נוספים הוא אינטרס ביטחוני לאומי של ארצות הברית"

75% מחברי הקונגרס תומכים בישראל ללא שום תנאי לסיוע
פרלמנט צילום: pixabay

יותר משלושת רבעי חברי הקונגרס מתנגדים להצבת תנאים כלשהם לסיוע לישראל, כולל כמה מהאגף השמאלי של המפלגה הדמוקרטית. הם הבהירו זאת במכתב שנשלח אתמול (חמישי) לוועדת ההקצבות, המכתב נחתם על ידי 331 חברי בית הנבחרים ופוצל בערך באופן שווה בין הרפובליקנים לדמוקרטים.

התמיכה מצד הדמוקרטים בולטת לאחר שהיו קריאות של השמאל להתנות את הסיוע לישראל, ומספר דמוקרטים מהשמאל הציגו הצעת חוק שתדרוש פיקוח מוגבר על האופן שבו ישראל מוציאה את 3.8 מיליארד הדולרים שהיא מקבלת מדי שנה, השדולה הפרו-ישראלית 'אייפאק', תמכה במכתב.

"זאת הצהרה דו-מפלגתית חזקה מאוד לפיה סיוע ביטחוני מלא לישראל ללא תנאים נוספים הוא אינטרס ביטחוני לאומי של ארצות הברית", אמר מרשל ויטמן, דובר אייפא"ק, לסוכנות הידיעות היהודית JTA.

"כשם שסיוע זר הוא השקעה בקידום הערכים שלנו ובקידום האינטרסים הגלובליים שלנו, הסיוע הביטחוני לישראל הוא השקעה ספציפית בשלום ובשגשוג של המזרח התיכון כולו", נכתב במכתב שיזם הנציג טד דויטש, יו"ר ועדת המשנה של המזרח התיכון.

"התמיכה האמריקנית בישראל הופכת את האזור למקום בטוח יותר ומחזקת את המאמצים הדיפלומטיים שמטרתם להשיג פיתרון של שתי מדינות במשא ומתן, וכתוצאה מכך יגיע שלום ושגשוג הן עבור הישראלים והן עבור הפלסטינים", נכתב במכתב.

בית הנבחרים סיוע לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד