י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברקע ביטול משפטו

אחותה של שרה חלימי מתכוונת לתבוע את הרוצח בישראל

הרצח המזעזע של שרה חלימי, יהודייה אזרחית צרפת מעורר סערה רבה בקרב יהודי התפוצות בכלל ויהדות צרפת בפרט | בעקבות ביטול משפטו של הרוצח מתגייסת משפחתה לתבוע את האנטישמי השפל בבית המשפט בישראל

אחותה של שרה חלימי מתכוונת לתבוע את הרוצח בישראל
בית המשפט צילום: Hadas Parush/Flash90

בעקבות ביטול משפטו של הרוצח האנטישמי של שרה חלימי בצרפת, אחותה הישראלית מתכוונת לפנות למערכת המשפט בישראל על מנת לקיים את המשפט.

עורכי הדין של המשפחה פרסמו אתמול (חמישי) כי הם מתכוונים לפנות למערכת המשפט בישראל בשם אחותה של שרה הי"ד, בעלת אזרחות ישראלית, בהתבסס על החוק נגד פשעים אנטישמיים שבוצעו בחו"ל (ומדווחים על ידי אזרח ישראלי).

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, שחשף לציבור הרחב את מעשה הרצח לאחר שזה לא דווח בצרפת אמר היום: "הרוצח של שרה חלימי יהיה במוקדם ובמאוחר אדם חופשי. אני עוד מקווה שהרוצח יישפט בצרפת אבל במידה וזה לא יקרה, אני מעדיף שיתקיים משפט בישראל מאשר שלא יהיה משפט כלל. אחרי דבריו של הנשיא מקרון, אנחנו בפרלמנט כנראה נצליח לשנות את החוק אבל זה לא יהיה רטרואקטיבי".

עוד אמר חביב: "אין למצב הזה תקדים איך רוצח ללא עבר פסיכיאטרי, חומק ממשפט בגלל סמים? מחבלים שיוצאים לפיגועים מסוממים לא יישפטו?, ישראל היא מדינת חוק והיא גם תעודת ביטוח החיים היחידה שיש לעם היהודי בעולם.

גם אם אנחנו לא מדברים על אותם פשעים, בשביל לשפוט את אייכמן, ישראל הגיעה עד לארגנטינה. לשרה חלימי מגיע שרוצחה יישפט וייענש. איך משפחתה יכולה להתאבל כשהרוצח צפוי להשתחרר ללא משפט?".

כזכור, קבוצות יהודיות בעולם הגיבו בזעם להחלטת בית המשפט העליון שפורסמה ביום רביעי שעבר ושוועתם מסתבר הגיעה לאוזנו של נשיא צרפת עמנואל מקרון שאמר כי "לקיחת סמים ואז 'להשתגע' לא צריכה, לדעתי, להסיר את האחריות הפלילית", והוסיף בראיון ל'לה פיגארו', "הייתי רוצה ששר המשפטים יציג שינוי בחוק בהקדם האפשרי".

"זה לא תפקידי להגיב על החלטת בית משפט", אמר מקרון ל'לה פיגארו', "אבל אני רוצה להבטיח למשפחה, קרובי המשפחה של הקורבן וכל אזרחי צרפת היהודים שחיכו למשפט, את תמיכתי החמה ונחישותה של הרפובליקה להגן עליהם".

קבוצות יהודיות אמרו לאחר פסיקת בית המשפט, כי ההחלטה השערורייתית הפכה את היהודים לפחות בטוחים בצרפת, בעוד שעורכי הדין המייצגים את משפחתה של חלימי אמרו כי בכוונתם להפנות את המקרה לבית הדין האירופי לזכויות אדם.

שרה חלימי תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד