י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דוהרים אל עבר הכלום

מילים לליבו של בני גנץ: תושיע את ישראל

מכתב גלוי אל שר הביטחון ראש הממשלה החלופי והרמטכ"ל לשעבר: עשרות שנים היית בתפקידי מפתח בהגנה על העם בהיבט הביטחוני, כעת הגיעה העת להיות מגן העם בהיבט הפוליטי | דעה

מילים לליבו של בני גנץ: תושיע את ישראל
בני גנץ צילום: פלאש 90

הפלונטר הפוליטי בישראל סבוך מאין כמותו. אביגדור ליברמן החליט לפני כשנתיים שנים כי אינו יותר חלק מ'גוש הימין', והוביל את מדינת ישראל לבחירות הראשונות. בבחירות הרביעיות הצליחו לצבור עוד 2 מפלגות ימין קולות רבים של 'מאוכזבי ביבי' ימניים שרוצים 'שינוי'. הראשונה 'תקווה חדשה' קיצונית יותר בשינוי שלה, השנייה 'ימינה' יושבת על הגדר. וכך, למרות שיש רוב מובהק לממשלת ימין, אזרחי ישראל בדרך לקלפי בבחירות החמישיות.

הבחירות הן דבר נורא, ולא בגלל הכסף שעולה יום זה, הפעלתו והשבתון שבו. המדינה פשוט משותקת. מי שמכיר את עבודות וועדות הכנסת, והנגזרות מחסרונו של תקציב מדינה יציב מוגדר ומסודר, מבין עד כמה אזרחי ישראל מצויים ב'ברוך'.

האזרח הפשוט אולי לא מכיר. אבל מספיק שמדובר יהיה במוסד או עמותה הכי פשוטה וקטנה, היא כבר בסבל מתמשך של שנתיים, אם לא יותר. הכל תקוע.

בשורות אלו אני לא פונה אל נפתלי בנט. האפשרות כי הוא יצליח להשתחל למשרד ראש הממשלה, כמו גם העובדה שבלעדיו עדיין נדרשים שניים שלושה עריקים, מסבכת עבורו את ההחלטה.

אני לא פונה אל גדעון סער, שתאוות הנקם, או הבטחת הבחירות שלו, שתיהם יחד וכל אחת לחוד, מסמאות את עיניו באטימות מופלאה. והוא מוביל את ישראל לבחירות חמישיות. גדולים ממני ניסו ולא הצליחו עליו.

אל אביגדור ליברמן המתבצר בשנאתו, כמובן שאני לא פונה, הוא הפך ללא רלוונטי. מעשיו ריחקוהו.

אני גם לא פונה אל בנימין נתניהו, כל עוד החוק בישראל מאפשר לו לכהן בתפקידו, אין שום הצדקה והסבר לדרישה שיפנה את מקומו. ובפרט לאור רבבות האזרחים המעוניינים דווקא בו. וגם בלי זה, הדרישה היא צביעות צרופה.

אני גם לא פונה אל המפלגות החרדיות, הן לא צריכות להפוך לאסקופה הנדרסת תחת ליברמן. רק על מנת למנוע ולהציל את אזרחי ישראל מעצמם. הם הבהירו בבהירות רבה את השתייכותם הפוליטית. מוכנים לסלוח אולי ללפיד. אך עם ההתבטאויות של ליברמן אסור להם להשלים.

כך גם, מובנת אי הפנייה למרצ והעבודה שייכנסו לממשלה בה חברים אנשי הימין. מדובר באידיאולוגיות שונות וקיצוניות.

אך עדיין אנחנו נמצאים בפלונטר סבוך מאין כמותו. אנה נפנה?

בשורות הבאות אפנה אל לבו של ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ. השוהה כיום בגוש השינוי, ואומר לו: בני, ישראל לפני הכל.

למרות שנתניהו חתם איתו על הסכם חרוט על קרח שנמס כבר מזמן, הסכם הנמוג ומתמוסס בימים אלו. גנץ הוא האיש שביכולתו להוציא את מדינת ישראל מהבוץ הטובעני בו היא משוקעת עד צוואר.

אם יורשה לי: בני, אתה אכן לא תקבל את תפקיד ראש הממשלה, נוכחנו כולנו לראות עד כמה ממשלה פריטטית לא מתפקדת, ומניחה לעצמה כל הזמן מקלות הגלגלים. אך כן תהיה האיש שמציל את מדינת ישראל מעצמה.

עשרות שנים היית בתפקידי מפתח בהגנה על העם בהיבט הביטחוני, כעת הגיעה העת להיות מגן העם בהיבט הפוליטי.

גם כשהיית בצבא פעלת ללא הסתכלות על מה יאמרו בתקשורת, אתה היית שם וראית בצורה שונה את כאן. כך גם כעת, התעלם נא מרעשי הרקע, עגן את כניסתך בכמה שיותר תופינים פוליטיים עקרוניים וכאלו שפחות. קח אליך כמה שיותר תפקידים בהם תוכל להתוות מדיניות. וכן, תיאלץ להתפשר מול עקרונות הליכוד. אבל החיים הם לא הכל או כלום. כרגע אנחנו דוהרים לעברו של הכלום.

וההשמצות הצפויות? כבר הוכחת בשנה האחרונה כי אחרי שלקחת החלטה הן פחות מעניינות אותך....

בני גנץ מדינת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד