ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שובר שתיקה

השר אוחנה: "תקיפות חרדים אינן מעשי קונדס"

בסופו של שבוע סוער בבירה וביפו, במהלכו הותקפו והוכו נמרצות יהודים בעלי חזות דתית, השר אמיר אוחנה קיים היום הערכת מצב עם המפכ"ל ובכירי משטרת ירושלים ובסיומה אמר: "משטרת ישראל הונחתה על ידי להתייחס לכל אירוע תקיפה כזה במלוא החומרה והתקיפות"

השר אוחנה: "תקיפות חרדים אינן מעשי קונדס"
אמיר אוחנה בהערכת מצב צילום: דוברות המשטרה

"אירועי השבוע האחרון בהם ערבים תוקפים יהודים בעלי חזות חרדית ומעלים לרשתות מבוצעים על רקע לאומני/גזעני, ואינם מעשי קונדס וכך יש להתייחס אליהם" כך אמר היום (שישי) השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בסיור עם בכירים במשטרה, כולל המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, זאת בסופו של שבוע סוער במיוחד ברחוב הירושלמי.

השר אוחנה כתב כי "סיימתי כעת לקיים הערכת מצב בירושלים עם המפכ"ל וממ"ז י-ם על מאורעות הימים האחרונים, ובפרט אתמול. אירועי השבוע האחרון בהם ערבים תוקפים יהודים בעלי חזות חרדית ומעלים לרשתות מבוצעים על רקע לאומני/גזעני, ואינם "מעשי קונדס". כך יש להתייחס אליהם".

השר התייחס לחומרת התקיפות נגד יהודים בעלי חזות חרדית ואמר: "משטרת ישראל הונחתה על ידי להתייחס לכל אירוע תקיפה כזה במלוא החומרה והתקיפות. פגשתי את השוטרים והמפקדים, לא כולם צעירים, בחלקם על הרגליים עם כל הציוד 12 וגם 16 שעות. הלילה הם ביצעו בירושלים 52 מעצרים, ועוד הזרוע נטויה".

בנוסף התייחס השר אוחנה למעצרים: "כמעט בכל אחד מאירועי הימים האחרונים המשטרה איתרה ועצרה את התוקפים — ואלה שטרם נעצרו — יעצרו. מכאן הם בידי מערכת המשפט, וטוב תעשה מערכת המשפט אם תשכיל לעצור, להרחיק, להרתיע ולהטיל עונשים כבדים כדי לגדוע את התופעה".

"משטרת מחוז ירושלים פועלת בעצימות מירבית ומתוגברת בכוחות מבחוץ, כוחות נוספים צפויים להצטרף למאמץ בשעות הקרובות — הכל במטרה להגיע לפריסה מירבית כדי להגן על שלומם וביטחונם של התושבים שומרי החוק. כנראה שלעולם לא נגיע למצב בו יהיה שוטר בכל מטר רבוע, אבל הפריסה תהיה יוצאת דופן, ותתמקד באיזורי החיכוך". אמר השר אוחנה.

אמיר אוחנה מהומות בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד