י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרמטכ"ל ביטל את הטיסה

סיכום חדשות השבת: סוער בירושלים ובדרום

שבת סוערת במיוחד עברה על העיר ירושלים וכן על תושבי הדרום | הרמטכ"ל ביטל את טיסתו לארה"ב | וגם, סקר מנדטים שפורסם שלא מבשר טובות

סיכום חדשות השבת: סוער בירושלים ובדרום
מהומות בירושלים צילום: Jamal Awad/Flash90

• שבת אדומה בדרום: מטחי ירי כבדים בוצעו השבת מכיוון רצועת עזה לשטח ישראל, במהלכם נורו 36 רקטות לדרום וליישובי עוטף עזה. שלוש מהן נפלו בשטחי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול מבלי לגרום לנפגעים, ארבע יורטו בידי מערכת כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף בתגובה יעדים של החמאס גם מהאוויר וגם מהקרקע. 

• בעקבות הירי הרמטכ"ל אביב כוכבי ביטל את הנסיעה שלו לארה"ב. שליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד אמר כי הוא "מגנה כל אלימות וחוזר על קריאתי לכל הצדדים לפעול למניעת הסלמה נוספת. האו"ם פועל עם כל הנוגעים בדבר כדי להרגיע את המצב".

• המהומות בירושלים נמשכו גם בשבת, כשעשרות מתפרעים ערבים התעמתו עם כוחות המשטרה אמש (ליל שבת) בכמה נקודות באזור מזרח העיר. תושבי השכונות החרדיות במרכז ירושלים דיווחו על פיצוצים במהלך כל הלילה, כתוצאה מהשלכת רימוני הלם של כוחות המשטרה על המתפרעים.

• צעיר יהודי כבן 27 הותקף בליל שבת בידי צעירים ערבים באזור שמואל הנביא בירושלים. הוא פונה לטיפול בבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא סובל מפגיעות קשות בכל חלקי גופו. גם במקרה הזה האירוע צולם. המפכ"ל קובי שבתאי התייחס לאירועים ואמר כי "נמצה את הדין עם המעורבים, מאות שוטרים מתגברים בבירה - לא יכולים להיות בכל מקום בכל זמן. קורא לכולם להנמיך את הלהבות".

• שרפת ענק פרצה בליל שבת בהאנגרים לאחסון חומרי גלם במפעל שניב שבאזור התעשייה אופקים. כ-15 צוותי כיבוי פעלו לכיבוי השרפה. נזק רב נגרם במקום.

• סקר מנדטים שפורסם ב'חדשות 12' מציג את הנתונים הבאים: הליכוד 30, יש עתיד 19, ש"ס 9, העבודה 8, ימינה 7, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, כחול לבן 7, המשותפת 6, הציונות הדתית 6, תקווה חדשה 5, מרצ 5, רע"מ 4.

 

הסלמה בדרום סיכום אירועי השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד