י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סבב לחימה נוסף?

ההסלמה בדרום: שיגורים מעזה; יירוט בשדרות • עדכונים שוטפים

לאחר שבת אדומה עם עשרות שיגורי רקטות לעבר יישובי הדרום, השקט הופר שוב • התרעת צבע אדום נשמעה הערב ביישובי עוטף עזה ושדרות • מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית • סבב נוסף לפנינו? עדכונים שוטפים

ההסלמה בדרום: שיגורים מעזה; יירוט בשדרות • עדכונים שוטפים
שיגור רקטות מעזה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר שבת אדומה בדרום, ההסלמה ממשיכה: צבע אדום נשמע הערב (מוצ"ש) ביישובי העוטף. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שנפל במרחב הגדר.

מוקדם יותר הערב מטח רקטות שוגר מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף והעיר שדרות. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים: גבים, מכללת ספיר, ניר עם, שדרות, איבים, מפלסים, מטווח וניר עם.

תושבי שדרות מדווחים על יירוטים בשמי העיר. ביישובי העוטף מדווחים על שמיעת קולות נפץ. מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית".

נציין כי בצה"ל מתגבשת הערכת מצב לפיה במידה והירי יימשך גם הלילה פנינו לקראת סבב לחימה בדרום. השעות הקרובות אמורות להשפיע על המשך ההסלמה.

נזכיר כי מטחי ירי כבדים בוצעו השבת מכיוון רצועת עזה לשטח ישראל, במהלכם נורו 36 רקטות לדרום וליישובי עוטף עזה. שלוש מהן נפלו בשטחי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול מבלי לגרום לנפגעים, ארבע יורטו בידי מערכת כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף בתגובה יעדים של החמאס גם מהאוויר וגם מהקרקע.

בעקבות כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון בטחוני בקריה, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, ראש המל"ל מאיר בן שבת והרמטכ"ל אביב כוכבי. באמצע הדיון נורו רקטות מעזה לכיוון הים. בעקבות האירועים הרמטכ"ל אביב כוכבי ביטל את נסיעתו לארה"ב.

 

הסלמה בדרום שיגור רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד