י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ימין וימינה

כך סיקרו עיתוני המגזר הדתי את אירועי השבוע

לאחר עוד שבוע גדוש בטלטלות פוליטיות, בעיתוני ועלוני המגזר הדתי-לאומי עסקו בשבת האחרונה בסכסוך המר שבין ראש הממשלה ליו"ר 'ימינה', בעימותים בין המגזר הערבי למגזר היהודי וראיונות עם אנשי תקשורת ימניים | 'בחדרי חרדים' עם כל הכותרות

כך סיקרו עיתוני המגזר הדתי את אירועי השבוע
מתוך שער מקור ראשון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתיחות בין שני קצוות מגזר הדתי-לאומי, החרד"לים והלייטים, על סוגיות הפוליטיקה, הדת והמדינה ומשמעות המגזר, באו לידי ביטוי בכותרות שונות ומעניינות בעלוני סוף השבוע במגזר. 'בחדרי חרדים' ריכז את כולם.

העיתון המרכזי של המגזר, שמופץ גם בקרב ימנים חילונים, הוא 'מקור ראשון'. שם בחרו בעמוד הראשי להתייחס ליציאה של הרמטכ"ל וראש המוסד לארצות הברית, במאמץ לרכך את הסכם הגרעין האיראני.

מה שדווקא בלט לעין, הוא דווקא עיתון המוסף של 'מקור ראשון' - 'יומן'. שם בחרו בעמוד הראשי לעסוק בעימות השבועי בין נתניהו לבנט, כאשר מיטב הפרשנים של העיתון מתייחסים לנושא.

בכותרת בחרו לכתוב: "התנגשות חזיתית", ובמשנה הרחיבו: "מה שהחל כניסיון פיוס והתקרבות אחרי שנים של יחסים מורכבים, הסתיים השבוע בקרב יריות בתוך הנגמ"ש הימני".

תמונת השער, צילום יונתן זינדל, פלאש 90.

בעיתון השני שמופץ במגזר, 'בשבע', בחרו לשים בעמוד הראשי התייחסות לעימותים ולסרטוני המכות מצד המגזר הערבי כלפי המגזר היהודי והחרדי.

בכותרת כתבו: "טרור מול המצלמות", ובמשנה כתבו: "החוצפה הערבית עלתה מדרגה בגל אלימות שפרץ השבוע: בירושלים התוקפים מתעדים את עצמם ברשתות החברתיות כשהם פוגעים בחרדים, ערביי יפו מכים ראש ישיבה לאור יום, ובלוד נמשך ירי הזיקוקים והקליעים".

לצד שני העיתונים המובילים במגזר, מופצים העלונים, והוותיק בהם הוא 'עולם קטן'. שם בלטו שני ראיונות עם אנשי שמאל שהפכו לתומכי ימין. הראשון הוא העיתונאי גדי טאוב, שקרא בראיון: "לליכוד אסור להילחץ וליפול לממשלה בתמיכת הערבים".

השני הוא איש התקשורת שי גולדן, שאמר: "ה' החכם, היפה והטוב נתן לי כישרון גדול של דיבור וכתיבה, כישרון של מילים, כדי שאביא את תפארתו לכל מי שמוכן לשמוע".

לצד 'עולם קטן', ישנו את העלון 'שביעי', שנחשב יותר פופולרי בקרב המגזר הדתי-לייט, שם בחרו לשים בכותרת הראשית סיפור על פצוע צה"ל, אשר זכה ליחס מחפיר מהצבא, זאת על רקע ההפגנות של נכי צה"ל.

עיתון בשבע מקור ראשון המגזר הדתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד