י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סקר חדש

מפתיע: מי מבין הליכודניקים מתאים להחליף את נתניהו

על רקע הניסיונות להרכיב ממשלה בגוש השינוי, פורסם סקר חדש לקראת האפשרות שיערכו פריימריז לראשות מפלגת 'הליכוד' - מי זכה למירב האחוזים? | עוד נתון: רוב בעד ממשלת נתניהו | והאם הציבור בעד 'הנשיא בנימין נתניהו'

מפתיע: מי מבין הליכודניקים מתאים להחליף את נתניהו
ביבי נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לצד  האפשרות שבנימין נתניהו יבחר לבסוף לפנות מקומו ולהטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד אחר מתוך הליכוד, סקר שהתפרסם אמש (מוצ"ש) וכלל מספר שאלות פוליטיות מכריעות, מציג נתונים מעניינים.

אחת השאלות שנשאלו משתתפי הסקר, היא מי מועמד ב'ליכוד' שהכי ראוי להחליף את בנימין נתניהו. הרוב - 26% טענו שחבר הכנסת ניר ברקת הוא הראוי, אחריו במפתיע עם 10% תמיכה, שגרירינו באו"ם ובארה"ב גלעד ארדן, 8% השיבו ששר הבריאות יולי אדלשטיין הוא המתאים ביותר, 5% סברו ששר האוצר ישראל כ"ץ, רק 3% מהנשאלים סבורים שיו"ר הכנסת יריב לוין ראוי לתפקיד ואילו רק 1% מבין המשיבים ראו בשרת התחבורה מירי רגב כתפורה לתפקיד.

בסקר שנערך על ידי מכן 'מדגם' ופורסם ב'חדשות 12', נשאלה גם השאלה, מי האשם במידה וישראל תיגרר לבחירות חמישיות, הרוב - 43% השיבו כי ראש הממשלה בנימן  נתניהו אשם, 15% מכלל הנדגמים מאמינים שנפתלי בנט יהיה האשם לכך, 12% השיבו שגדעון סער, 6% מאשימים את בצלאל סמוטריץ', 5% טענו שמישהו אחר ו-12% טענו שהם לא יודעים.

בנוסף, המשיבים התבקשו לבחור בין אופציה לבחירות נוספות, לבין ממשלה בהימנעות מנסור עבאס וסיעתו. 54% מעדיפים שתקום ממשלה בתמיכה או הימנעות של רע"ם מאשר הליכה לבחירות חמישיות. יש גם מי שמעדיף בחירות חמישיות, אחוז קטן יותר מהציבור - 25% מהנשאלים, בעוד ש-21% השיבו כי הם לא יודעים.

לאחר מכן נשאלו המשתתפים, האם בנימין נתניהו מתאים להיות נשיא המדינה. 11% מהמשתתפים בסקר טענו כי הם תומכים מאוד בבחירה בו, 18% די תומכים, 29% מהמדגם בסך הכול תומכים, 10% די לא תומכים, 43% מאוד לא תומכים, 53% סה"כ לא תומכים ו-18% לא יודעים.

בנוסף, לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות אתמול, התוצאות היו כדלהלן: ׳הליכוד׳ 30. ׳יש עתיד׳ 19. ש"ס 9. ׳העבודה׳ 8. ׳ימינה׳ 7. ׳יהדות התורה׳ 7. ליברמן 7. ׳כחול לבן׳ 7. הערבים 6. ׳הציונות הדתית׳ 6. ׳תקווה חדשה׳ 5. מרצ 5 ורע״מ 4.

סקר דעת קהל מדגם ניר ברקת בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד