י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
העיירה לוצק חוגגת

אוקראינה: העירייה תשיב ליהודים מבנה בית כנסת שנחרב

עירייה באוקראינה התחייבה להחזיר לבעלות יהודית את מה שנשאר מבית הכנסת שנחרב על ידי הנאצים | הבניין המכיל חלקים מבית הכנסת הגדול לשעבר של לוצק יוכשר לקהילה היהודית המקומית

אוקראינה: העירייה תשיב ליהודים מבנה בית כנסת שנחרב
בית הכנסת צילום: Foundation for jewish heritage

עירייה באוקראינה התחייבה להחזיר לבעלות יהודית את מה שנשאר מבית כנסת מהמאה ה-17 שהנאצים הרסו חלקית והסובייטים הפכו לבית ספר לספורט.

הבניין המכיל חלקים מבית הכנסת הגדול לשעבר של לוצק יוכשר לקהילה היהודית של לוצק, על ידי עמותה המייצגת יהודים שם, כך אמר גורם בעירייה לתקשורת המקומית.

בית הכנסת לשעבר נמצא במצב גרוע, ודורש שיפוץ של מיליוני דולרים. חנה מטוסובסקה, מנהיגת קהילה יהודית מקומית, אמרה כי הקהילה תגייס כספים לשיפוץ הבניין ולפתחו מחדש כבית כנסת שיתפקד גם כמוזיאון.

צילום: Foundation for jewish heritage, The Center for Jewish heritage

בית הכנסת, הוא מבצר עתיק של טירה מימי הביניים, הוא אחד מכמה בתי תפילה יהודיים שנבנו כדי לשמש גם כמבצר, כך על פי קרן מורשת יהודית בלונדון. בשנת 1942 הרסו כוחות גרמניים חלקים מבית הכנסת שנבנה בשנת 1626. כך דווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA.

הסובייטים בנו מחדש את הבניין כדי לשמש למתקן ספורט. מאז 1981, היום לומדים בו לומדים כ-177 תלמידים, בעיריית לוצק, יעמידו מתקן חלופי לרשות התלמידים.

לוצק, שנמצאת כ-350 קילומטרים מערבית לקייב, בירת אוקראינה, הייתה בעבר מרכז מרכזי בחיי היהודים באזור. בשנת 1937 מנתה העיר 15,879 יהודים, שהיוו כ-40% מאוכלוסייתה, בשנת 1941 רצחו הגרמנים והמקומיים כמעט את כל היהודים שם.

אוקראינה לוצק הריסת בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד