י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"המסמכים הוכיחו אחרת"

הלם בקהילה החרדית בירושלים: סופר הסת"ם התגלה כגוי מיסיונר

הלם בקהילה החרדית בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים: הכהן וסופר הסת"ם בשכונה התגלה כגוי, ילדיו לומדים במוסדות החינוך ובבית יעקב | "הם סיפרו שהם בנים לניצולי שואה, אבל המסמכים הוכיחו אחרת" | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים בפרסום ראשון והסערה שפרצה בשכונה

הלם בקהילה החרדית בירושלים: סופר הסת"ם התגלה כגוי מיסיונר
המשפחה הנוצרית צילום: חשבון הפייסבוק

"הכהן" הגוי, זה הסיפור שמסעיר הבוקר את הקהילה החרדית בגבעה הצרפתית בירושלים: משפחה אמריקאית מוכרת בקהילה החרדית בגבעה הצרפתית בירושלים התגלתה כנוצרית. אב המשפחה הזדהה ככהן, כתב תפילין ומזוזות, פדה ילדים ואף חיתן זוגות. כעת מתברר, מדובר בגוי למהדרין.

הסיפור מתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' וממנו עולה כי לאחר חקירות ודרישות התברר, המשפחה עלתה לישראל מארה"ב באמצעות מסמכים מזויפים. תחילה השתקעה המשפחה בשכונת נחלאות, אך שם סיפורם נחשף והמשפחה עברה להתגורר בגבעה הצרפתית.

המשפחה השתקעה בשכונה הירושלמית והילדים עודם לומדים במוסדות החינוך בשכונה. זאת ועוד, לאחרונה אם המשפחה חלתה את חוליה האחרון, וכל הקהילה התגייסה למענה. לאחר פטירתה, הקהילה אף פתחה קרן צדקה ייעודית, כשכולם נרתמים עבור משפחת העולים הנמצאת בישראל ללא קרובים.

בתקופה האחרונה, בעקבות פעילות עסקנים שונים, התברר כי המשפחה נוצרית ועלתה לישראל בזיוף מסמכים. אב המשפחה הודה לעסקנים, כי מטרתו הייתה להתערות בקהילה החרדית ולהפיץ את דתו בין החרדים.

יוני קיימן תושב בשכונה המעורה בכל הפרטים סיפר הבוקר ל'בחדרי חרדים': "עד עכשיו שמרו את זה בסוד, כי לא רצו שאב המשפחה יברח שוב לשכונה אחרת, ורצו לפעול לשלול ממנו אזרחות. הבוקר, האב התחיל לטשטש עקבות וגם לא שלח את בנותיו ל'בית יעקב' ולכן החלטנו לספר זאת בשכונה, כדי שהתושבים ידעו את הסיפור האמתי ושהוא לא יברח לשכונה אחרת".

בנוסף הבוקר החל אב המשפחה לטשטש את פרופיל הפייסבוק הגוי כשהוא מוחק משם פוסטים, כשבמקביל הם ניהלו פרופיל פייסבוק נוסף - יהודי לכל דבר. 

יוני אומר ל'בחדרי': "כשהוא נשאל על ידי החוקרים, הוא הודה שהוא אכן מיסיונר. כעת ערבנו עסקנים שונים, על מנת לפעול נגד המשפחה".

מאיר אייזנשטט תושב נוסף מוסיף ל'בחדרי חרדים': "בחקירות התברר, כי בעוד האשה שנפטרה סיפרו שהיא נולדה לניצולת שואה, התברר כי היא בכלל נולדה לזוג נוצרים, ויש אף את מסמכי ההטבלה לנצרות של ההורים. למזלנו, גילנו את המרמה ממש לאחרונה, כך שהקפאנו את סכומי הכסף שקופת הצדקה אספה על מנת לתמוך במשפחה. אנחנו בהלם גדול".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר הסיפור שמסעיר את השכונה. 

גבעה הצרפתית גוי מסיונרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 111 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד