י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתונים מפתיעים

פורשים מהמרכז: נהירה חרדית לערי הצפון

מחירי הדירות ממשיכים לעלות: בחצי השנה האחרונה עלו המחירים ב־6.8% בחישוב שנתי מחד. מאידך נרשמה ירידה במספר הדירות שבנייתן הסתיימה •  נתונים מפתיעים על התרחבותה של טבריה, מעידים על מגמה הולכת ומתרחבת • הכירו את הפרויקט המיוחד שגורם לחרדים רבים לעזוב לצפון

פורשים מהמרכז: נהירה חרדית לערי הצפון
שכונת נוף כנרת צילום: יח"צ

החזרה לשגרה שבאה לידי ביטוי בולט בתחילת השבוע עם הסרת חובת המסכות באוויר הפתוח וביטול שורה ארוכה של הגבלות, מוסיפה אש למדורת הנדל"ן הבוערת. בחצי השנה האחרונה, למרות הקורונה ואולי דווקא בגלל זה, המשיכו מחירי הדירות לעלות ובקרב הכלכלנים קיימת תמימות דעים כי המחירים ימשיכו לטפס עוד ועוד.

החזרה לשגרה וממילא צמצום החל"ת מחד והביקוש הגואה לידיים עובדות מאידך, מצביעים על משק בצמיחה שמייצר עוד ועוד ביקושים לצד היצע חסר. נזכיר בהערת אגב כי קרן המטבע הבינלאומית עדכנה רק לאחרונה את תחזית הצמיחה של ישראל והעמידה אותה כל חמישה אחוזים(!), רחוק מאוד מהממוצע במדינות המפותחות מוכות הקורונה.

מגיפת הקורונה הביאה עמה גל גדול של מאות אלפי תושבים חוזרים ועולים חדשים. כל אלה צריכים קורת גג. זאת לצד כמות התחלות בנייה שאינה עונה על הגידול הטבעי, מצביעים על המשך עליית המחירים בעיקר באזורי הביקוש אך לא רק. למותר לציין כי עליית מחירי הדירות משפיעה בתורה על עליית מחירי השכירות באזורי הביקוש הכבד בירושלים ומרכז הארץ, בערים החרדיות הוותיקות.

בתוך כך ניתן להבחין במגמה מעניינת שבולטת במיוחד בצפון הארץ וליתר דיוק בבני ברק של הצפון – טבריה. מנתונים שנמסרו על־ידי חברת נוף כנרת פוריה עולה כי בחודשים האחרונים הולכת ומתגברת מגמת הגידול במספר המשפחות הגדולות המבקשות לרכוש דירה גדולה ומרווחת בשכונה החדשה 'נוף כנרת' בעיר. התופעה הזו שהחלה עוד בעיצומם של ימי הקורונה, התעצמה לקראת פסח והתחזקה בצורה מפתיעה אחרי החג, עם תום תקופת בין הזמנים. אנשים מסתערים על דירות גדולות, דירות גן ופנטאוזים ומגשימים חלום במחיר שפוי.

ישנם מספר הסברים לתופעה הזו מעבר להסבר הכלכלי הפשוט לפיו במחירה של דירה קטנה ישנה וצפופה במרכז ניתן לרכוש דירה ענקית, חדשה מרווחת ומאווררת מול הנוף הגלילי המדהים. ההסבר הראשון נעוץ בהתפתחות המטאורית של העיר טבריה בכלל וזה של טבריה החרדית בפרט, בדגש על התבססותה של השכונה החדשה 'נוף כנרת'  שכבר עתה מתגוררות בה מאות משפחות. ההסבר השני נעוץ בגלי המטיילים שפקדו את הצפון בפסח לאחר שאימת הקורונה נעלמה.

"אנחנו מדברים על מאות מטיילים ואולי אלפים שעברו דרך השכונה או בקרבתה. הם קראו בעיתון על שכונה חדשה וחשבו שמדובר בשלושה-ארבעה בניינים על הר טרשים קירח בתוך אתר בנייה מאובק וגילו שיש כאן שכונה תוססת ומפותחת של בני תורה. שיש כאן כבר שלושה רחובות בשכונה. שיש כאן כמעט את כל המוסדות שמשפחה חרדית צריכה וכל זה במחירים סבירים מאוד ביחס למה שמתרחש בבני ברק, ירושלים, אלעד ובית שמש", מנסה להסביר שמואל, אחד מהתושבים הוותיקים של השכונה החדשה.

מגמת הגידול בטבריה מאפיינת למעשה את ההתיישבות החרדית בפריפריה הצפונית בכלל. אך היא בולטת מאוד בשכונת 'נוף כנרת' בשל קצב הפיתוח המואץ וההתבססות הניכרת של ציבור בני התורה בשכונה. נציין כי עוד ועוד עסקנים ואנשי מקצוע מתחום הנדל"ן והדיור רואים את שכונת  נוף כנרת בטבריה כפתרון למצוקת הדיור שהולכת ומחריפה בריכוזים החרדיים הקלאסיים. "אין ברירה. הציבור חכם מכל תחזית והוא מבין שיש לו כאן הזדמנות נדירה שספק אם תחזור. לכן אנחנו רואים בגל האכלוס האחרון, נוכחות גבוהה יותר של משפחות מאשר זוגות צעירים ללא ילדים".

רוצים לשמוע עוד על מיזם המגורים החדשני בנוף כנרת? השאירו פרטים ואנו ניצור עמכם קשר>>

ניתן גם להתקשר לטלפון: 072-395-2978

שכונת נוף כנרת טבריה חרדים בטבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד