כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתקרבים לחיסון שלישי

דלקת בשריר הלב: הפרויקטור על תופעות הלוואי מהחיסון

פרוייקטור הקורונה התייחס הבוקר בראיון לדיווחים על דלקות בשריר הלב לאחר החיסון השני, והבהיר כי אנו מתקרבים לחיסון השלישי | וגם: זה ההסבר לעלייה בתחלואה במערכת החינוך

דלקת בשריר הלב: הפרויקטור על תופעות הלוואי מהחיסון
נחמן אש צילום: David Cohen/Flash90

פרויקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103 והתייחס לדיווחים על תופעות לוואי לאחר מנת החיסון השנייה, כמו גם שאלת האם ומתי תינתן מנת חיסון שלישית.

בפתח דבריו התייחס הפרוייקטור לדיווחים כי החיסון השני גורם לתופעה של דלקת בשריר הלב בעיקר בקרב גברים צעירים: "נכון לשים את זה בסימן שאלה. ראינו שיש עשרות מקרים של דלקת בשריר הלב בקרב מחוסנים במנה ראשונה ושנייה מתוך מיליוני מחוסנים. אנו צריכים לראות אם אפשר לייחס עודף תחלואה לחיסון, זה נמצא בבדיקה".

עוד הוסיף: "זו מחלה שנגרמת על ידי וירוסים שונים, כך שמה שצריך לעשות כעת זה לראות שבאמת אפשר לייחס עודף תחלואה לחיסון, זה נמצא בבדיקה עכשיו. גם אם נראה את הנתון הזה, נצטרך לשקול האם זה משהו שמונע להתחסן או שהתועלת של החיסון יותר גדולה".

עוד הוסיף אש: "ברוב המקרים זאת מחלה שחולפת ללא כל שאריות, אך יש מקרים מסוימים שזה יכול לגרום לפגיעה יותר קשה בתפקוד הלב. יש מקרים שיכול לגרום למוות, בעיקר על רקע הפרעות בקצב הלב".

"יש מקרים של הדבקות בבתי ספר כצפוי, זה לא במספרים מפחידים. כעת לא נראה שהתחלואה עולה דרך מערכת החינוך. אנו מנסים לבצע בדיקות נרחבות ככל הניתן", והודה כי "קשה לדעת מה מקור ההדבקה במקרים הללו, החשיפה היא רבה" אמר בהתייחסות לעלייה בתחלואה במערכת החינוך.

הפרופ' הבהיר לגבי החיסון השלישי: "אנחנו מתקרבים לזה, אבל עדיין לא יודעים מתי. הסיכוי שהחיסון טוב להרבה שנים הוא כנראה לא גדול, גם בגלל שהחיסוניות יורדת וגם בגלל המוטציות. ברגע שנראה סימנים שהיעילות יותר נמוכה, נצטרך לקבל את ההחלטה", והדגיש: "שימו לב לתחלואה בעולם, המגפה לא מאחורינו, אבל אנחנו במצב מצוין".

 

נחמן אש קורונה חיסון תופעות לוואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד