י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתי החרדים יתעשתו?

הגיע הזמן: טוב שהציונות הדתית השתחררה מנתניהו // דעה

בצל הניסיונות התכופים של המפלגות השונות לגבש גוש מרכזי איתו יצליחו להרכיב ממשלה, נראה כי חל מהפך בעמדת הציונות הדתית על כל גווניה בכל הנוגע להתחייבויות לדבוק ברה"מ נתניהו ולצעוד אחריו באש ובמים | יאיר כלפה בטור דעה

הגיע הזמן: טוב שהציונות הדתית השתחררה מנתניהו // דעה
נתניהו ב'מרכז הרב' צילום: Yonatan SIndel/Flash90.

ספק אם יש ראש ממשלה שהתערב במגזר כזה או אחר, כמו נתניהו בציונות הדתית. רה"מ בחש, ערבב, פעל, התערב וכל התארים שמזכירים שימוש כזה או אחר במגזר ובגווניו.

אם זה בהתערבות בוטה בפריימריז של מפלגות המגזר, או לחצים שונים על הרבנים הבכירים, מהם דרש וביקש שישכנעו וילחצו על ראשי הסיעות שיתמכו בהצעות שלו, למרות שאלה לאו דווקא שירתו את המגזר. השיא הגיע לזריקת 'ימינה' לאופוזיציה, כאילו לא הלכו אחריו באש ובמים במשך שלוש מערכות בחירות.

לעיתים היה נדמה כי הסקטור הכה רחב של הציונות הדתית, שתחתיו יש כל כך הרבה דעות שונות ומגוונות, מסכים על דבר אחד - צריך להגיד "אמן" על כל מילה של נתניהו, ואם לא לברך אז לפחות לא להפריע.

ושלא תטעו, אף פעם, אבל אף פעם לא עניין את נתניהו טובת הציונות הדתית. ראש הממשלה הפיקח תמיד עשה בה כרצונו למען טובתו האישית, תחת הכיסוי של "טובת הימין" או "המחנה הלאומי".

ועד פה הסתיים פרק הזמן של שימוש נתניהו בציונות הדתית. מעכשיו נראה כי הציונות הדתית מחזירה על כל השנים, ועושה שימוש בנתניהו. זה התחיל באמירה של בנט שבוע שעבר, כי 'הליכוד' יכול להרכיב ממשלה עם מפלגתו, אך הם לא מחוייבים לו במידה ויכשל.

לאחר מכן זה נמשך ברמיזה החריגה של רבנים בולטים במגזר, בה אמרו כי על נתניהו יש אחריות, והוא צריך לתת למועמד אחר מ'הליכוד' לרשת אותו, והסתיים בציוץ לילי של סמוטריץ', בו נאמר כי יתכן שצריך להחליף את נתניהו.

לאחר שלושת המקרים, החלו אנשי תקשורת המזוהים עם נתניהו להתסיס נגד המגזר כולו, ואף בכירי מפלגת השלטון מאשימים את בנט וסמוטריץ' כי הם לוקחים את קולות הימין ונותנים לשמאל.

אז צר לי, התבטאויותיהם רק עוד יותר ממחישות ומוכיחות עד כמה טוב שהציונות הדתית השתחררה מ"החבל" שקוראים לו נתניהו.

ביבי נתניהו הציונות הדתית נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד