י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיאי תמותה

כאוס בהודו: החולים קורסים ומתים בגלל מחסור בחמצן

בהודו התחלואה בקורונה שוברת שיאים שם מדווחים על אלפי מתים ביממה האחרונה. בתי החולים במדינה הגיעו לקצה גבול היכולת, ומתים רבים מקורונה בגלל מחסור חמור בחמצן בבתי החולים

כאוס בהודו: החולים קורסים ומתים בגלל מחסור בחמצן
אילוסטרציה צילום: unsplash

בתי חולים בהודו מדווחים כי חולי הקורונה במדינה מתים בגלל מחסור בחמצן, לאחר שמספר מקרי המוות מקורונה הגיע לשיא חדש. הודו רשמה כמעט מיליון נדבקים בשלושה ימים, בבית החולים ג'איפור בדלהי, 20 בני אדם מתו בלילה אחד בגלל מחסור בחמצן, כך אמר גורם רשמי ל-BBC.

הממשלה הודיעה כי היא מקבלת מחיל האוויר סיוע הובלת אספקת בלוני חמצן ​​לאזורים שנפגעו קשה. מספר המתים ברחבי הודו עלה במעל 2600 בני אדם במהלך 24 השעות של יום שבת, לעומת כ-2,260 ביום שישי.

ארגון הבריאות העולמי אמר כי המצב בהודו הוא "תזכורת הרסנית" למה שיכול להיות מנגיף הקורונה. בתי חולים בדלהי הזהירו שהם נמצאים בנקודת שבר. יחידות הטיפול הנמרץ מלאות ואין מקום למיטות נוספות.

"כמעט כל בית חולים נמצא בקצה היכולת, אם החמצן נגמר, אין חמצן לחולים רבים", כך אמר ד"ר סומיט ריי ל-BBC. "תוך דקות ספורות הם ימותו, אתה יכול לראות את המטופלים האלה, הם מונשמים, הם זקוקים לחמצן בעל זרימה גבוהה, אם החמצן ייפסק, רובם ימותו".

וירולוג במכללת כריסטיאן לרפואה בעיר ולור שבדרום הודו, גאגנדאפ קאנג, אמר ל-BBC כי נדרשת פעולה נוספת בכדי לעצור את התפשטות הנגיף.

"עלינו להבטיח שלא מתקיימות פעילויות לא חיוניות, כמו חתונות , וכן הגבלות על מפגשים, בין אם זה מסיבות משפחתיות, מסיבות חברתיות אחרות או מסיבות עסקיות או מפגשים פוליטיים, באמת צריך להפסיק את זה", אמר ל-BBC.

קורונה הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד