י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עוד פרטים על הפרשה המסעירה

חשיפת 'בחדרי': זהותו של הגוי שהתחזה לאברך הייתה ידועה זה שנים

עסקנים המתמחים בפעילות נגד המיסיון מאשרים את הפרשייה שנחשפה הבוקר ב'בחדרי חרדים'. "ידענו מזה כבר לפני שש שנים" | "בעקבות פנייה שלנו הוא נזרק מכולל מקובלים" | "האברך" בשיחה היום עם 'בחדרי חרדים' גמגם לנוכח הפרסום | פרטים נוספים על הפרשייה המסעירה

חשיפת 'בחדרי': זהותו של הגוי שהתחזה לאברך הייתה ידועה זה שנים
הגוי שהתחזה ליהודי צילום: צילום מסך

חשיפת 'בחדרי': אחרי שהבוקר (ראשון) נחשף ב'בחדרי חרדים' סיפרו של "הכהן" מחשובי הקהילה החרדית בגבעה הצרפתית שהתגלה כגוי נוצרי, בארגונים הנלחמים נגד המיסיון אומרים כי ידעו מהסיפור כבר שנים רבות.

מפרטים שהגיעו ל'בחדרי', מתברר כי הגוי אף למד בעבר בכולל של המקובל הרב בניהו שמואלי, אך בעקבות פנית עסקנים הנלחמים במיסיון, הוא נזרק מהכולל. עוד עולה, כי כבר לפני שש שנים הוא נחקר על ידי עסקנים מומחים בתחום, אך אז טען כי עזב את פעילות המיסיון.

גם בשיחה הבוקר שערך 'בחדרי חרדים' עם "הכהן" הוא מגמגם לנוכח הפרסומים עליו ומפנה את השואל לראש כולל שלו שהוא יוכל לענות לגבי הטענות. כתב 'בחדרי חרדים' פנה אל ראש הכולל, הוא מצדו לא אישר ולא הכחיש את הדיווח, ותקף את הפרסום. אך בידינו כאמור העדויות שנאספו. 

אחד מרבני הגבעה הצרפתית סיפר הבוקר בקבוצה לתושבי המקום שהיו המומים מהחשיפה כי אחד הארגונים המטפל בנושא המיסיון הנקרא 'בינינו' עשו את רוב החקירה על המשפחה הזאת. כל אחד יכול לדבר ישירות עם הארגון הזה לקבל את כל הפרטים. לדבריו: זה כבר הרבה שנים והוא בהלם מהסיפור. הוא מבקש שכל אחד ייקח אחריות ולא ייתן לכעס לנהל אותנו. בסופו של דבר זה משפחה עם ילדים והם עושים את הכול לטפל בזה אבל צריכים ללמוד מזה להבין איך זה קרה ולטפל בזה בעדינות.

בארגון 'יד לאחים' המטפלים בכל נושא המיסיון נמסר היום כי מדובר במקרה שנמצא בטיפול של 'יד לאחים' כבר שנים רבות. לדבריהם "פרסום הפרשיה כעת מזיק למאבק במיסיון ופגע בעבודתנו מאחורי הקלעים בטיפול במקרה זה ומול מקרי התחזות של מיסיונרים אחרים. מה שניתן לומר כעת כי התושב האמור אישר לפני כשש שנים בפנינו את החשדות כי הוא היה בעבר בקשר עם מיסיונרים למטרות הטפה, אך הבטיח כי שינה את דרכו". 

"למיטב ידיעתנו" אומרים ב'יד לאחים', "אותו תושב לא ניתק מאז לחלוטין את קשריו עם מיסיונרים מכת היהודים המשיחיים, ובימים אלו נידונים על שולחננו חומרים המעלים סימני שאלה קשים בנושא. כשיסתיים ההליך נפרסם את מסקנתנו מול הגורמים השונים".

למרות שזהותו הייתה ידועה לעסקנים, האברך עבר לשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, שם התערה בקהילה החרדית, הציג את עצמו ככהן, כתב תפילין ומזוזות וילדיו למדו במוסדות החינוך החרדים. רק בשבועות האחרונים, לאחר פטירת אשתו והתגייסות הקהילה החרדית לסייע למשפחה, התברר כי מדובר במשפחה נוצרית וכי האב עסק במיסיון במסווה.

גם ארגון 'אור לאחים' מסרו ל'בחדרי חרדים': "בקשר ל'אברך' שתגלה כמשיחי, מכירים את המקרה כבר מספר שנים בעבר בעקבות פניה שלנו הוא נזרק מהכולל של המקובל הרב בניהו שמואלי בירושלים, לאחרונה בעקבות פטירתו של אשתו הוקמה קרן ליתומים ואז התבררה האמת המצערת שהוא שייך לקהילת 'היהודים המשיחים'".

כזכור, 'בחדרי' חשף הבוקר את הפרשייה, כאשר עסקנים בשכונה אישרו שבדיקת מסמכים העלתה כי המשפחה היא נוצרית, למרות שהם הציגו את עצמם כילדים לניצולי שואה. "האמא לא יהודייה", אמר ל'בחדרי' עסקן בשכונה. "יש לי את השמות של ההורים והסבתות שלה, כמה דורות שנולדו בארה"ב כנוצרים, על אף שהיא טענה שהסבתא שלה הייתה נוצלת שואה. שקר וכזב. אנחנו בהלם גמור".

בחדרי ימשיך לעקוב אחרי הפרשייה המטלטלת.

גבעה הצרפתית נצרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד