י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צבא ההגנה ל?

בעקבות פניית 'בחדרי': החיילים קיבלו ציצית

למרות הרגישות הרבה, ורצון הרשויות שכמה שיותר צעירים חרדים יתגייסו לצה"ל, בשטח העניינים יגעים ואף גובלים בהתעמרות | חייל ל'בחדרי חרדים': אנחנו לא מורשים ללבוש ציצית צמר | לאחר פנייה לצבא החיילים קיבלו את הציציות המיוחדות

בעקבות פניית 'בחדרי': החיילים קיבלו ציצית
חייל חרדי; מעקב 'בחדרי' צילום: פלאש 90

אחת הסוגיות הנפיצות ביותר מקום המדינה, הוא שאלת התגייסותם של חרדים לצה"ל. בימים כתיקונם הנושא אינו מגיע לכותרות, וישנם צעירים המתגייסים לגדודי נצח יהודה - הנחל החרדי. כשהנושא כן עולה לכותרות, בעיקר בתקופת בחירות, בה ההסתה נגד חרדים הולכת וגוברת. כך במקביל הולכים ופוחתים המתגייסים.

אחת מהפלוגות היא 'פלוגת דוד', ומתלונות שהגיעו אל 'בחדרי חרדים' החיילים הנמצאים כעת בטירונות בפלוגה חוו התעמרות מצד הצבא. ונמנע מהם ללבוש ציצית במשך ימים ארוכים.

מדובר בהוראה שניתנה לחיילי פלוגת דוד, הנמצאים כאמור בטירונות. ביניהם רבים המקפידים על לבישת ציצית מצמר, כמו חיילים המשתייכים לחב"ד ועוד. הובטח לחיילים כי הצבא יספק להם ציצית אחרת, אך עברו ימים ארוכים בהם הם נדרשו ללכת בלי ציצית, ואף אויימו כי מי שייתפס כשעליו ציצית צמר יעלה למשפט.

אחד החיילים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אמר כי בצבא הזהירו את לובשי ציציות הצמר כאמור בדין משמעתי, לדבריו: "אנחנו התחלנו טירונות לפני כשבועיים, בתחילת הטירונות לא היה לנו בעיה עם לבישת הציצית. אחרי שבוע וחצי התחיל כל העניין. אמרו לנו להוריד את ציציות הצמר, ואמרו לנו שיספקו לנו ציציות אחרות, עברו יומיומיים ולא הגיעו הציציות החדשות".

עוד סיפר: "באחד הימים היינו ביום מטווחים, היה שם אחד הרבנים, אמרנו לנו שאין לנו ציציות, והוא הביא להם 80 ציציות לחלק לנו. עברו עוד כמה ימים ועדיין לא קיבלנו את הציציות. מדובר בהרבה חיילים המקפידים על ציצית צמר, ואנחנו כעת בלי ציציות".

"הובהר לנו כי נעלה למשפט, ולכן אני מוריד את הציצית עם הגעתי לבסיס" הוסיף החייל, והסביר: "כשניסיתי להתלונן, ולשלוח עוד גורמים להתלונן בנושא, היה חשוב לצבא לעלות מי החייל שמתלונן בנושא, פחות היה להם דחוף לדאוג לנו לציצית".

באורח פלא זמן קצר לאחר בקשת התגובה מדובר צה"ל למגזר החרדי, קיבלו החיילים את הציצית.

מדובר צה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים': "בהתאם לתנאי מזג האוויר ועומס החום הכבד ששרר בשבוע שעבר הומלץ לחיילים לא לנוע עם ציציות צמר אלא עם ציציות מנדפות זיעה. אין איסור ללבוש ציציות צמר וניתן מענה לחיילים הביקשו זאת. הנהלים בנושא חודדו על מנת למנוע אי הבנות נוספות".

ציצית צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד