י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא שלחתם כוחות"

התפרעיות בקבר שמעון הצדיק - סמוטריץ' פנה למפכ"ל המשטרה

בעוד הוא עורר סערה פוליטית הלילה לאחר שצייץ כי אולי העת להחליף את נתניהו, יו"ר 'הציונות הדתית' שיגר מכתב למפכ"ל, בעקבות התפרעויות במתחם קבר שמעון הצדיק בירושלים, שהמשטרה לא טיפלה: "רק לאחר כשעה וחצי מהשיחה למוקד, הגיעה ניידת" | בנוסף ביקש לברר: "מדוע לא ניתן מענה?"

התפרעיות בקבר שמעון הצדיק - סמוטריץ' פנה למפכ"ל המשטרה
בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier FItoussi/Flash90

בעקבות התפרעויות בקבר שמעון הצדיק שלא זכו ליחס צודק מהמשטרה, יו"ר 'הציונות הדתית' פנה היום (ראשון) לרב ניצב יעקב שבאי, במכתב שבו מחה על התנהלות המשטרה.

"מזה שנים רבות מתגוררות עשרים משפחות יהודיות במתחם השכונה ובליבה קבר שמעון הצדיק אותו פוקדים אלפי מתפללים מידי יום", פתח סמוטריץ' והמשיך, "במהלך החודש האחרון, בעקבות שורה של פסקי דין לטובת המתיישבים היהודיים, ולקראת פינוי של עשרים משפחות ערביות בשכונה, על פי פסיקת בית המשפט".

"החלו בכל יום שישי בשעות הצהרים הפגנות מחאה של אנשי שמאל ותושבים ערבים בשכונה. המפגינים חצו את גבולות חופש הביטוי וההפגנה, וגרמו במכוון נזק לרכבי התושבים היהודיים שחנו בכניסה לאחד המתחמים", הוסיף.

יו"ר 'הציונות הדתית' מחה: "פניותיהם למוקד 100 כמו גם לתחנת שלם ישירות נענו, לטענתם, בהתחמקות ובכך ש "אין לנו כוחות".

למותר לציין, כי במהלך ההפגנה נכחו שוטרים רבים, אולם כאמור, לטענת התושבים, גילתה המשטרה אוזלת יד".

סמוטריץ' פירט: "יידויי האבנים המשיכו בפגיעה ממשית ברכבי התושבים ולפי המידע שנמסר לי המשטרה נעלמה באירוע. רק לאחר כשעה וחצי מהשיחה למוקד המשטרה, הגיעה למקום ניידת ואמרה לתושבים כי 'אין לנו מה לעשות... תרשמו תלונה 3310'".
 
"אבקש לברר", כתב יו"ר 'הציונות הדתית' והמשיך, "מדוע לא ניתן מענה מידי לגרימת הנזק לרכוש התושבים כאשר כוחות משטרה במקום?".

בנוסף שאל סמוטריץ': "מדוע לא נשלחה ניידת מיד עם פניית התושבים - אבקש את בדיקתך ביומני המשטרה - כמה פניות נעשו למוקד 100 וכמה זמן לקח עד להגעת כוחות למקום מרגע הפנייה".
 
"אני בטוח בכך, כי כמי שמשרת במשטרת ישראל שנים ארוכות אתה מכיר את תושבי השכונה ויודע כי מדובר באנשים נורמטיביים שומרי חוק המבקשים לגור בשלום ובבטחה במתחם שמעון הצדיק", סיכם.
            

בצלאל סמוטריץ' קבר שמעון הצדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד