י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי גל המעצרים

נמשכות ההפגנות נגד קו הרכבת: "מפחידים משפחות"

קהילות הקנאים בירושלים חזרו בסוף השבוע להפגין נגד המשך בניית קו הרכבת הקלה בבירה, זאת בצל המעצרים נגד מי שחשודים בארגון המחאות | פרקליטו של אחד החשודים: "יש מטרה אחת לכל הסיפור, להטיל אימה להגיד שמטפלים"

נמשכות ההפגנות נגד קו הרכבת: "מפחידים משפחות"
המחאה נגד מתווה הרכבת צילום: באדיבות המצלם

אחרי גל המעצרים בשכונת מאה שערים, במהלך סוף השבוע האחרון התחדשו מחאות הקנאים נגד קו הרכבת הקלה שצפוי לחלוף בשכונות החרדיות. המפגינים טוענים כי מעבר של הרכבת יפגע באורח חייהם. הקנאים קיימו מספר מחאות והפגנות בכמה מוקדים בירושלים.

ביום חמישי בערב הגיעו עשרות חסידי סאטמר מתחת לביתו של שלמה רוזנשטיין, יועץ תחבורה לעיריית ירושלים ויועץ לחברת מוריה האחראית בשטח על עבודות הרכבת. האברכים מסאטמר הפגינו במקום במשך שעה ארוכה.

ביום שישי, לאחר סיום הלימודים בתלמוד תורה סאטמר בשכונת עזרת תורה בירושלים, הגיעו תלמידי החיידר למחאה קולנית, גם הם מתחת לביתו של רוזנשטיין, שבעיני קהילות הקנאים האחראי הטכני להמשך העבודות.

גם בליל שבת התקיימה מחאת ענק של מאות רבות מבני העדה החרדית וקהילות הקנאים הירושלמיות, מתחת לביתו של רוזנשטיין. המפגינים קראו מתחת לביתו להפסיק את הקו אותו מוביל בהמשך סלילת הרכבת הקלה דרך השכונות החרדיות, דבר שבעיניהם מהווה מפגע רוחני וגשמי.

יצוין, כי מלבד הפגנות הקנאים, ל'בחדרי' נודע, כי מידי לילה נמשכים העימותים הקולניים בין תושבי השכונה החרדית לבין עובדי הרכבת ומנהלי העבודות הקלה. התושבים זועמים על קיום העבודות בשעות הלילה המאוחרות תוך הפרעה ממשית למנוחת התושבים, ללא סיבה ראויה הנראית לעין.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף הקלטה של מנהל עבודות הרכבת מספר כי מדובר בהוראה ישירה של ראש העיר לפיה עליהם להאריך את העבודות עד לשעה חמש בבוקר, ורק לאור בקשות העובדים להתחשב בתושבים, הסכימו בעירייה להפסיק את העבודות בשעה 3:00 לפנות בוקר. כאמור, הדבר מעורר את זעמם של התושבים שחשים כי העירייה מתעלמת מטובת התושבים, בביצוע העבודות.

בתוך כך, בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בעניינו של אחד העצורים בגין השחתת תשתיות הרכבת הקלה, סיפר פרקליטו על תחושות התושבים בשכונת מאה שערים. "באמת שלא הייתה שום סיבה לבוא בשעות אלה אבל עושים את זה לאחרונה כמעט כל בוקר", אמר. "במקום להרים לו טלפון שיגיע היום בבוקר, מגיעים עם כוחות גדולים בשעות לא שעות מפחידים משפחות ומעירים שכונה, והמשפחות נאלצות להשאיר ילדים ללא פיקוח, מבלי לחכות שהרווחה תגיע או משפחה".

"יש מטרה אחת לכל הסיפור להטיל אימה להגיד שמטפלים. אני בספק לאו שבגלל ידיעתו האידאולוגית יש משהו שמצדיק מעצר למעשים שחשוד בהם וזו רדיפה פוליטית. אבקש לא לתת יד, הבקשה מופרכת".

ירושלים מחאה חרדים קיצוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד