י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מול שגרירות צרפת

שרים וח"כים נגד ההחלטה שלא להעמיד לדין את רוצח החרדית

היום התקיימה הפגנה סמוך לשגרירות צרפת בתל-אביב בעקבות החלטת בית המשפט בצרפת שלא להעמיד לדין את הפושע שרצח את  החרדית שרה חלימי הי"ד באכזריות ובדם קר. בהפגנה נטלו חלק חברי כנסת. השרה ינקלביץ': "החלטת בית המשפט העליון של צרפת היא אבסורדית" | דרעי מצטרף למחאה: "הטענה שהרוצח לא היה אחראי למעשיו זועקת לשמיים"

שרים וח"כים נגד ההחלטה שלא להעמיד לדין את רוצח החרדית
ח"כ טייב בהפגנה צילום: באדיבות המצלם

חברי כנסת השתתפו היום (ראשון) בהפגנה למען הנרצחת החרדית שרה חלימי הי"ד, אשר בית המשפט בצרפת החליט באופן תמוה שלא להעמיד לדין את הפושע שרצח אותה באכזריות ובדם קר. בית המשפט העליון פסק כי רוצחה של הרופאה החרדית היה תחת השפעת קנאביס, ולכן הוא לא אחראי למעשיו.

בהפגנה שהתקיימה בסמוך לשגרירות צרפת בתל אביב אל מול הקהל הרב שהשתתפו ובאו כדי ללחום את מלחמתה של שרה חלימי הי"ד. אמר חה"כ יוסי טייב (ש"ס) כי זו בעצם מלחמתה של כל הקהילה היהודית הצרפתית בצרפת ובישראל. והוסיף כי הגיע יחד עם העם כדי להפגין ולמחות על החלטת בית המשפט בצרפת שמותירה אות קלון על בית המשפט שהפקיר את דמה של הנרצחת ברחובה של עיר, במקום שיפקירו את הרוצח האנטישמי וישליכו אותו לבלות את שארית ימיו אחרי סורג ובריח.

בסיום דבריו הודה למארגן ההפגנה עו"ד יואן חביב ולקהל הרב שהשתתפו ובראשם לשגריר צרפת בישראל אריק דנון, ולשרת התפוצות עומר ינקלביץ' שהשתתפו במלחמה של הקהילה הצרפתית מול בית המשפט בצרפת, ואמר שכולו תקוה שאכן הצדק יצא לאור והרוצח השפל יועמד לדין וישלם בחומרה על המעשה האכזר שביצע.

השר אריה דרעי: ‏"מצטרף למחאת יהודי צרפת על ההחלטה שלא להעמיד לדין את הרוצח המתועב, שרצח בשנת 2017 את ד״ר שרה חלימי הי"ד בפריז באכזריות והשליך את גופתה מחלון הקומה השלישית. זה היה רצח על רקע אנטישמי והטענה שהרוצח לא היה אחראי למעשיו זועקת לשמיים".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' השתתפה גם היא בהפגנה נגד פסיקת ביהמ"ש העליון בצרפת לשחרר את רוצח שרה חלימי: "החלטת בית המשפט היא אבסורדית, שערורייתית ומסוכנת". באותה שעה התקיימו הפגנות מקבילות גם בירושלים, פריז וברחבי צרפת.

השרה ינקלביץ': "החלטת בית המשפט העליון של צרפת היא אבסורדית, שערורייתית ומסוכנת. מתל אביב ועד פריז, העם היהודי בישראל ובעולם כולו עומד מאוחד לצד משפחת חלימי והקהילה היהודית בצרפת. שרה חלימי נרצחה רק בגלל היותה יהודייה. המתקפה האנטישמית הזו מחזירה אותנו לימים אפלים בהיסטוריה של עמנו. אבל היום, העם היהודי לא יעמוד בשקט. אנחנו דורשים צדק". עוד אמרה השרה ינקלביץ': "במיוחד היום, עם העלייה המטרידה של האנטישמיות האסלאמית הקיצונית ברחבי צרפת, פסיקת ביהמ"ש מהווה תקדים מסוכן המאיים על ביטחונם ורווחתם של אחינו ואחיותינו בצרפת. אנו נמשיך לתמוך בקהילה היהודית בצרפת בשעה קשה זו ונסייע היכן שניתן. מדינת ישראל תשקוד להבטיח את ביטחונם של בני העם היהודי, לא משנה היכן יבחרו לחיות".

להפגנה הגיעו ח"כים מכל גווני הקשת הפוליטית, ח"כ אמילי מואטי (עבודה) נפגשה עם שגריר צרפת בישראל אריק דנון מיד בתום השתתפותה במפגן סולידאריות עם משפחתה של שרה חלימי והקהילה היהודית בצרפת.

בפגישה עדכן השגריר על יוזמת נשיא צרפת עמנואל מקרון, לתקן את הסעיף בחוק הנוגע לאחריות פלילית כך שהשפעת סמים לא תהווה הגנה מפני מיצוי הדין. "באתי להביע סולידריות עם משפחת חלימי היקרה ועם הקהילה היהודית כולה. צרפת הוכיחה פעמים רבות בעבר שהיא יודעת להילחם באנטישמיות ולהוקיע פשעי שנאה נגד יהודים. רוב הצרפתים, במיוחד בצמרת המדינה, רואים בפשעים נגד יהודים פשעים נגד צרפת כולה. אני מקווה שגם הפעם תימצא הדרך להבטיח שהרוצח הנתעב לא יהלך חופשי להרבה הרבה שנים" אמר השגריר.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', נשיא צרפת עמנואל מקרון, מתח ביקורת על החלטת בית המשפט העליון לפטור את המחבל קובילי טראורה מלעמוד לדין, מחמת אי שפיות שנגרמה מסמים, לאחר שרצח את שכנתו היהודייה שרה חלימי הי"ד בשנת 2017, כאשר דקר אותה בשנתה והשליך אותה מחלון ביתה, תוך שהוא צועק 'אללה ואכבר'.

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב שחשף לציבור את מעשה הרצח ב-2017 לאחר שזה לא דווח בצרפת אמר כי "הרוצח של שרה חלימי יהיה במוקדם ובמאוחר אדם חופשי. אני עוד מקווה שהרוצח יישפט בצרפת, אחרי דבריו של הנשיא מקרון, אנחנו בפרלמנט כנראה נצליח לשנות את החוק אבל זה לא יהיה רטרואקטיבי. אין למצב הזה תקדים. איך רוצח ללא עבר פסיכיאטרי, חומק ממשפט בגלל סמים? מחבלים שיוצאים לפיגועים מסוממים לא יישפטו ?
ישראל היא מדינת חוק והיא גם תעודת ביטוח החיים היחידה שיש לעם היהודי בעולם. גם אם אנחנו לא מדברים על אותם פשעים, בשביל לשפוט את אייכמן, ישראל הגיעה עד לארגנטינה. לשרה חלימי מגיע שרוצחה יישפט וייענש. איך משפחתה יכולה להתאבל כשהרוצח צפוי להשתחרר ללא משפט?"

צרפת שגרירות צרפת שרה חלימי עומר ינקלביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד