י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כאילו היו העבריינים הגדולים"

חוצה יבשות: הרבי מסאטמר נגד הרכבת בבר אילן

"באים באמצע הלילה ועוצרים ואוזקים אותם כאילו היו העבריינים הגדולים ביותר" כך התבטא בחריפות הרבי מסאטמר על המעצרים הליליים במאה שערים בעקבות ההפגנות על הרכבת | 'בחדרי חרדים' עם ההקלטה מדברי הרבי | האזינו לדברים

חוצה יבשות: הרבי מסאטמר נגד הרכבת בבר אילן
הרבי מסאטמר צילום: שמואל טריגער

המאבק נגד ציר הרכבת הקלה בשכונה החרדית בר אילן בירושלים, מקבל חיזוק מעבר לים. האדמו"ר מהרי"י מסאטמר תקף בחריפות את סלילת הרכבת הקלה בירושלים בתוככי השכונות החרדיות ע"י עיריית ירושלים, ומכנה אותה "כוחות הטומאה".

כמו כן תקף הרבי את משטרת ישראל והמעצרים הליליים שביצעה נגד המפגינים; "כאילו היו העבריינים הגדולים ביותר". האדמו"ר הורה לחסידיו לחזק את ידיהם של הנלחמים בסלילת ציר הרכבת הקלה בבר אילן.

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', מדברי הרבי מסאטמר שנאמרו אתמול (מוצאי שבת קודש) בזמן סעודה שלישית, נשמע האדמו"ר כשהוא מדבר בתקיפות רבה ואומר כי "לדאבוננו, בעקבתא דמשיחא, בעוונותינו הרבים, רוצים להכניס לירושלים עיר הקודש את כוחות הטומאה, בתוך המחנה, היכן שמתגוררים יהודים יראים ושלמים, אך ברוך ה', ישנם יהודים שהם מקנאים את קנאת ה' ויוצאים במסירות נפש ונאבקים בעוז".

הרבי מסאטמר תקף את המשטרה: "באים באמצע הלילה ועוצרים ואוזקים אותם כאילו היו העבריינים הגדולים ביותר, אך כמו פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן הם לא נבהלים ומקנאים את קנאת ה'. זה הכוח של יהודים יראים ושלמים, ולכן חובה עלינו לחזק אותם".

כזכור, בשבוע שעבר ביצעה המשטרה פשיטות נרחבות ומעצרים ליליים בבתים רבים במאה שערים ובמשרדים של ארגוני חסד וצדקה, זאת בעקבות ההפגנות והמחאות שהתקיימו בציר בר אילן נגד עבודות הרכבת הקלה. דבר שהתקבל בזעם רב בקרב קהילות הקנאים בארץ ובעולם. מחר תקיים העדה החרדית הפגנה גדולה נגד התנהלות המשטרה ועיריית ירושלים, וקהילות הקנאים בארה"ב יערכו הפגנת הזדהות מול הקונסוליה הישראלית בארה"ב.

הרבי מסאטמר הרכבת הקלה בר אילן שכונת מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד