א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המגעים בגוש השינוי

דיווח: סער בדרך לביטחון? זו חלוקת התיקים

למרות שהמנדט עדיין נמצא בידי נתניהו, בצד השני לא מבזבזים זמן ומתקדמים במו"מ בין 'ימינה' לשאר מפלגות גוש השינוי - ואף פורסם כי הצדדים הגיעו להסכמה לגבי חלוקת התיקים | אחת המחלוקות: כמות השרים שיכהנו בממשלה

דיווח: סער בדרך לביטחון? זו חלוקת התיקים
נפתלי בנט/גדעון סער צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

ממשלה בקרוב? המגעים בין גוש השינוי לבנט ממשיכים להתקדם, ועלפי דיווח שלשום (שישי) ישנה כבר הערכה לגבי חלוקת תיקים המשמעותיים, מסתמן: יו"ר 'תקווה חדשה' יחליף את גנץ בתפקידו.

על פי הפרסום, שאותו דיווחה העיתונאית רינה מצליח ב'חדשות 12', המסתמן הוא שבנט ראש הממשלה, לפיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, גדעון סער שר הביטחון, איילת שקד שרת המשפטים, אביגדור ליברמן שר האוצר ויפעת שאשא-ביטון שרת החינוך.

בנט דורש את תיקי הביטחון, המשפטים והחינוך למפלגתו ול'תקווה חדשה', שאותם כאמור הוא מקבל על פי החלוקה. בנוסף, הוא דורש להשאיר את התיקים הנוספים שיקבל גושו - פנויים, כדי שהוא יוכל לפתות עריקים מ'הליכוד' או כמה מהחרדים.

יו"ר 'ימינה', על פי הדיווח של מצליח, רוצה לסיים את המו"מ השבוע, ולא מוכן להגיע למצב שהנשיא נותן את המנדט ללפיד, ורק אז יוכל להקים קואליציה, ולכן מאיים שהוא יכול ללכת לגוש נתניהו או לבחירות אם לא יסגרו עכשיו.

המחלוקת בינתיים היא על מספר השרים בממשלה. בנט וסער מתעקשים שגוש הימין בקואליציה אם תיבנה, 'תקווה חדשה' ו'ימינה', תקבל 7 שרים בנוסף לתפקיד ראש הממשלה, בו יכהן בנט בשנתיים הראשונות.

לפי ההצעה של בנט-סער, גם בגוש השמאל-מרכז יהיו צריכים להגדיל את כמות השרים, ולזה יאיר לפיד לא יסכים, כי הוא התחייב בבחירות לכמות נמוכה של שרים.

גדעון סער יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד