י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שומרים מרחק מהמדורה

מכבי עם טיפים לשהות בטוחה ליד מדורות ל"ג בעומר

מכבי שירותי בריאות, כארגון הבריאות המוביל, מספק את הטיפים הנחוצים למניעת אסונות כתוצאה מהשהות ליד המדורות. מטרת הפעילות הייחודית של מכבי היא להטמיע התנהגות מושכלת עם המדורות למניעת כוויות וסכנת התלקחות

מכבי עם טיפים לשהות בטוחה ליד מדורות ל"ג בעומר
מדורה צילום: Avi Roccah/Flash90

מדי שנה חוגגים את ל"ג בעומר לנוכח המדורות שהן חלק בלתי נפרד מההילולה וממנהגי היום, וככל שיש יותר מדורות ואנשים ששוהים בקרבתן, כך גוברות הסכנות והמקרים הקשים. כדי למנוע אסונות ולהטמיע כללי התנהגות מושכלים בקרבת המדורות, מכבי שירותי בריאות יוצאת עם פעילות הסברה ומפרטת את הצעדים הדרושים למניעת מקרים מצערים.

מנו מבוגר אחראי – מבוגר שילווה את תהליך הקמת המדורה משלב איסוף הקרשים, דרך הדלקתה ועד לכיבויה המלא. בעת ההבערה האש עלולה להתלקח במהירות, ובכך נוצרת סכנה ממשית לעומדים בקרבת המדורה. הדלקת המדורה על ידי מבוגר אחראי שיודע לנקוט משנה זהירות יכולה למנוע מקרים לא נעימים.

שמרו על בטיחות הילדים בעת איסוף הקרשים – אספו קרשים ללא מסמרים או סיבים בולטים שעלולים לגרום לחתכים או פציעות.

בדקו את השטח – מקמו את המדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים, ובמרחק ביטחון סביר ממבנים, ממתקנים וממדורות אחרות. זכרו כי אין להקים מדורות בסמוך למתקני דלק או גז, ויש להרחיק כל חומר דליק מהאזור.

דאגו ללבוש מתאים – למרות החום הקיצי, חשוב שהילדים ינעלו נעליים גבוהות וילבשו מכנסיים וחולצה ארוכים שיוכלו להגן עליהם מפני גיצים, ומפני עקיצות חרקים וזוחלים שעלולים להמשך לחום המדורה.

הצטיידו בתיק עזרה ראשונה – תיק עזרה ראשונה ומבוגר שיידע כיצד להשתמש בו אם חלילה ייווצר צורך, יכולים להציל חיים ולמנוע פגיעות קשות.

תחמו את שטח האש באבנים מסביב למדורה – חשוב להיות מודעים לכך שאש עלולה להתפשט ולחרוג, ולכן תחימה של שטח האש באבנים עשויה לצמצם את טווח ההתפשטות ולמנוע מאנשים להתקרב ללהבות החשופות. סמנו את השטח באבנים במרחק 1.5 מטרים לפחות.

הכינו בקרבת המדורה דליים מלאים מים או חול לכיבוי – חשוב להיות מוכנים לכל תרחיש, ולכן דליים מוכנים עם מים או חול עשויים ברגע האמת למנוע התפשטות של שריפה ולהציל חיים. מומלץ להיות ערניים ובמידת הצורך להשתמש בדליים בצורה מושכלת ונכונה. במקרה שלא מצליחים להשיג שליטה על האש, יש להזעיק מיד את מכבי האש.

הימנעו מישיבה קרוב מדי למדורה, וכמו כן אל תשבו בכיוון העשן – ישיבה קרובה למדורה יכולה לגרום לכוויות ואף להתייבשות גם בלי שנותנים על כך את הדעת. לכן חשוב להתיישב במקום מרוחק ולא לקחת סיכונים מיותרים. בנוסף, שאיפת עשן אינה בריאה ומומלץ להימנע מכך ככל האפשר כדי לשמור על הבריאות.

אל תזרקו לאש חומרים רעילים כמו תרסיסים ומוצרי פלסטיק – לצד הזיהום והפגיעה בסביבה, השלכה של חומרים רעילים לאש מסוכנת והרת אסון. שאיפה אדי הנוזלים הרעילים יכולה גם היא להזיק לבריאות וכדאי להימנע מכך בכל דרך אפשרית.

מכינים תפוחי אדמה במדורה? הקפידו שהנחתם על הגחלים והוצאתם תעשה על ידי מבוגר – רק מבוגר שמודע היטב לסכנות ויודע לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים, יניח ויוציא את תפוחי האדמה הלוהטים. גם פעולה פשוטה זו, בהיעדר משמעת של זהירות, עשויה להפוך לאסון. עליכם מוטלת האחריות והחובה למנוע אותו.

כבו את האש – בסיום ההדלקה והשימוש במדורה, כבו את האש ואת הגחלים הלוחשות בעזרת חול או מים.

חשוב לזכור כי אם מישהו נפגע במדורה יש להגיש לו עזרה ראשונית מידית, ואם חלילה מדובר בפגיעה קשה יש לפנות אותו מיד לחדר מיון.

במכבי רואים בכך חלק מהמחויבות להעניק את שירותי הבריאות הטובים ביותר, באמצעות פעילויות הסברה ועידוד למניעת בעיות בריאות. שמירה על הכללים תבטיח לחגוג את ל"ג בעומר בשלום ובבטחה.

ל"ג בעומר מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד