1. עמוד הבית
  2. רכב ותחבורה
  3. חדשות בכבישים

נהרות של דם: עליה של 21% במספר הקשישים שנהרגו

נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2020 עולה תמונה מדאיגה במיוחד | בעוד בשנת 2019 נהרגו 29 קשישים הולכי רגל, בשנת 2020 נהרגו 35 – עליה של 21%

אהרן מילר, י"ג אייר תשפ"א 25/04/2021 22:34

כך יימנעו התאונות קשיש. אילוסטרציה קשיש. אילוסטרציה צילום: עמותת אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2020 חלה עליה במספר האזרחים הותיקים שנהרגו כהולכי רגל בתאונות דרכים. בעוד בשנת 2019 נהרגו 29 קשישים הולכי רגל, בשנת 2020 נהרגו 35 – עליה של 21%.

רק לפני שבוע וחצי חצתה את הכביש קשישה בת 85 ברחוב משה רחמילביץ' בירושלים כשרכב שעבר במקום פגע בה בעוצמה. לכוחות ההצלה שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותה. הקשישה שנהרגה בכביש היא חלק מהמציאות היומיומית איתה נאלצים להתמודד האזרחים הוותיקים (65+) כהולכי רגל במדינת ישראל. לדאבונינו היא לא היחידה. בכל שנה נפגעים בממוצע 730 אזרחים ותיקים בעודם הולכי רגל בתחום העירוני, כך עולה מהנתונים. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 614 קשישים (65+) הולכי רגל, 35 נהרגו ו-161 נפצעו באורח קשה.

בסך הכל ברחבי הארץ נפגעו בשנת 2020 בתאונות דרכים 632 קשישים הולכי רגל, 614 מהם, כאמור נפגעו בתחומי הערים והישובים. 38 קשישים נהרגו ברחבי הארץ בשנה זו, מהם 35 נהרגו בתחום העירוני. גם בבחינת הנתונים הכלל ארציים מדובר בעליה במספר הקשישים שנהרגו כהולכי רגל לעומת השנה שקדמה לה: 38 הרוגים בשנת 2020 לעומת 31 שנהרגו בתאונות דרכים כהולכי רגל בשנת 2019.

עוד עולה מהנתונים כי קשישים נמצאים בסכנה משמעותית בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה של רכב בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קשישים הוא הזמן הממושך שלוקח להם לחצות את הכביש ביחס לצעירים. בנוסף, קשישים רבים חווים קשיי ראייה ושמיעה המשפיעים על האופן והמהירות של חציית הכביש.

"בנקיטת מספר פעולות פשוטות, אותן חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ליישם ולהוציא לפועל מוקדם ככל האפשר, ניתן למנוע נפגעים רבים בדרכים" אומרים ב'אור ירוק': ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים בהם נמצאים קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים. ובאותם אזורים, בהם הצפי לנוכחות קשישים גבוה, יש להאריך את משך הופעת האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל, על מנת לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה. לצד ריכוז ויישום הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות של מעברי החציה על ידי סימונם באופן מובלט, וכדומה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר עם פרסום הנתונים המדאיגים: "הקשישים הם קבוצת אוכלוסייה המצויה בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. נתוני ההיפגעות שלהם ממשיכים להיות גבוהים בכל שנה ולא ניכר צמצום במספר הנפגעים. המדינה לא עושה די על מנת לצמצם את מספר הקשישים הנפגעים וכך אנו מגיעים למצב שאנשים ששרדו חיים שלמים, עברו מלחמות, מחלות ותקופות לא פשוטות, מוצאים את מותם על הכביש בתאונות דרכים".

עוד הוסיף: "כדי למנוע את התאונה הבאה ולהציל את הקשיש הבא חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לדרוש מהרשויות להתקין פסי האטה בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש ויחד עם זאת להאריך את משך האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל. מדובר בצעדים פשוטים לביצוע, שאינם דורשים עלויות גבוהות ובעיקר מאוד אפקטיביים בצמצום כמויות הנפגעים והצלת חיים".

להלן פילוח הנתונים לפי ערים:

בירושלים

נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 682 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 26 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 54 קשישים הולכי רגל, מהם שניים נהרגו.

בתל אביב-יפו

נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 940 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 40 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 69 קשישים הולכי רגל, מהם חמישה נהרגו.

בחיפה

נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 428 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 26 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 28 קשישים הולכי רגל, מהם שלושה נהרגו.

בחולון

נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 339 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 16 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 24 קשישים הולכי רגל, מהם שניים נהרגו.

בפתח תקווה

נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 362 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 12 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 30 קשישים הולכי רגל, מהם אחד נהרג.

ברמת גן

נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 337 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם שמונה נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 34 קשישים הולכי רגל.

בבת ים

נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 351 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם תשעה נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 40 קשישים הולכי רגל.

בנתניה

נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 354 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 19 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 34 קשישים הולכי רגל, מהם חמישה נהרגו.

בראשון לציון

נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 280 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 21 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 26 קשישים הולכי רגל, מהם חמישה נהרגו.

באשדוד

נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 216 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 23 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 13 קשישים הולכי רגל.

 





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;