ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
רצון להעביר מסר

דיווח: נתניהו וגנץ ניסו לעקוף את חברי הקבינט

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו החלופי שר הביטחון בני גנץ הובילו ניסיון לאשר פעולות מבצעיות ללא תיאום בקבינט המדיני-ביטחוני | בלשכת ראש הממשלה מכחישים

דיווח: נתניהו וגנץ ניסו לעקוף את חברי הקבינט
בני גנץ ובנימין נתניהו במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בצל ההתחממות בדרום, והמהומות בבירה, ולצד סאגת מינוי שר משפטים קבוע המונעת מחברי הקבינט להתכנס כנדרש, ולאחר שבועות ארוכים בהם מיוחסים למדינת ישראל פעולות נגד מטרות איראניות. דווח ב'כאן 11' כי היה ניסיון לשנות את דרך קבלת ההחלטות.

על פי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו החלופי שר הביטחון בני גנץ הובילו ניסיון לאשר פעולות מבצעיות ללא תיאום בקבינט המדיני-ביטחוני. במהלך קבלת ההחלטות, התעוררו סימני שאלות שהובילו לכינוס פורום מצומצם של שרים, ובפורום הזה לקבל את ההחלטות.

עוד דווח כי במהלך הדיון בפורום הובעה דאגה בשאלת נחיצות המבצע, אך הרצון להעביר מסר לצד השני הכריע, ובסופו של דבר הפעולה המדוברת כן יצאה לפועל.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה ל'כאן 11': "שקר מוחלט. מבלי להתייחס לפעולה ספציפית, כל פעילות מבצעית מאושרת במנגנונים ובתהליכים הנהוגים מזה שנים וכפי שקבוע בחוק. בתהליך האישורים שותפים ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ״ל, וראשי הגופים הביטחוניים".

עוד נאמר בתגובה: "לעיתים משתתפים בתהליך זה גם שרים נוספים, כדי להאיר היבטים הנוגעים לתחומי אחריותם או לספק נקודות מבט נוספות וזאת לפנים משורת הדין. כשהפעילות עונה על הקריטריונים שבסעיף 40 א לחוק יסוד הממשלה - היא מובאת לקבינט הביטחוני כנדרש בחוק. כך נהוג וכך נעשה באופן קבוע".

בנימין נתניהו בני גנץ ישיבת קבינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד