כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
9 ימים לפקיעת המנדט

דיווח: ראש הממשלה משנה גישה ומציע לבנט וגנץ רוטציה ראשונה

בפני בני גנץ עומדת אפשרות לכהן כראש הממשלה עוד השבוע, אם רק יאמר 'כן' לנתניהו. לפי דיווח הערב, נתניהו שמבין את מצבו שוחח ביממה האחרונה באופן אישי עם ראש הממשלה החליפי והציע לו לממש את הרוטציה כאן ועכשיו | אופציה נוספת שנשקלת בבלפור; רוטציה לבנט 

דיווח: ראש הממשלה משנה גישה ומציע לבנט וגנץ רוטציה ראשונה
נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

9 ימים לפקיעת המנדט שנמצא בידיו, ראש הממשלה בנימין נתניהו משנה גישה ומציע לשותפים פוליטיים לכהן ראשון ברוטציה במטרה למנוע ממשלת שינוי בשותפות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

על פי דיווחים הערב, ראש הממשלה הציע הן לנפתלי בנט והן לבני גנץ, לכהן ראשונים ברוטציה, באם בני גנץ יגיע יחד עם בנט וסמוטריץ׳ והחרדים תוקם ממשלה יציבה.

אפשרות שנייה כי בנט יכהן ראשון ברוטציה, במטרה שאז יוכל להצטרף גם גדעון סער ויהיה רוב של 65 להקמת ממשלת ימין מלאה, כשלא ברור מה יקרה בעת חזרתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה.

על פי הדיווח של דפנה ליאל ב'חדשות 12', ראש הממשלה הציע לבני גנץ בשיחה טלפון שקיים עמו ביממה האחרונה כי היא יעניק לו את הרוטציה שלו כבר עכשיו ויתמנה מיידית לראש הממשלה במשך שנה ראשונה של הממשלה שתוקם, כשבסיומה נתניהו יחזור לראשות הממשלה, אז ישוב בני גנץ כשר הביטחון למשך שנתיים וגנץ ישוב לשנה נוספת בראשות הממשלה בתום הקדנציה.

הדילמה של גנץ, מצד אחד הוא חולם להתיישב על כסא ראש הממשלה, אבל חושש להפר (שוב) את ההבטחה הראשית שלו לבוחר - לסלק את נתניהו מהזירה הפוליטית, עם זאת בפני גנץ עומדת האופציה אולי האחרונה להגשים את חלומו להפוך לראש ממשלה, בעוד בגוש הנגדי אפילו לא מציעים לו הצעה מפתה שכזו.

בינתיים בצד השני גובר החשש שלא כל סיעת 'ימינה' תבוא לממשלת השינוי. שכן לא כל החברים בסיעה תומכים ושלמים לעת עתה עם ממשלת לפיד-בנט. כך דיווח עמית סגל.

בני גנץ בנימין נתניהו נפתלי בנט ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד