ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ישראל תצטרף?

העולם מתגייס לסייע להודו שקורסת עם אלפי מתים מקורונה

העולם מתמלא רחמים נוכח המראות הקשים והמספרים המטרידים של עומס חולים ומתים בהודו מנגיף הקורונה. מדינות ומעצמות רבות הצהירו כי ישגרו משלוחי סיוע. גם בישראל נעשתה פנייה מצד בית החולים איכילוב, שמבקש לשגר משלחת להודו 

העולם מתגייס לסייע להודו שקורסת עם אלפי מתים מקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הודו מתקשה להתמודד עם הזינוק במניין הנדבקים והמתים מנגיף הקורונה, ששובר השיאים מידי יום ביומו. ראש הממשלה נרנדרה מודי אמר כי "סערה הרעידה את האומה".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אמרה אתמול (ראשון) כי ממשלתה מכינה סיוע חירום להודו. "המאבק במגפה הוא המאבק המשותף שלנו. גרמניה עומדת בסולידריות עם הודו ומכינה בדחיפות תכנית תמיכה". אמרה.

ראש נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי היא "נבהלת מהמצב בהודו", וכי "האיחוד האירופי מאגד משאבים כדי להגיב במהירות לבקשת הודו לעזרה", כתבה בטוויטר והוסיפה, "אנו עומדים בסולידריות מלאה עם העם ההודי!".

הדיווח על הסיוע מבריסל וברלין הגיעה כאשר הודו רשמה שיא יומי חדש של כמעט 350,000 נדבקים בקורונה, וכ-2800 מתים ביום אחד, המספר הגבוה ביותר מאז תחילת המגיפה.

הבירה ניו דלהי, העיר שנפגעה הכי קשה במדינה, האריכה ביום ראשון את הסגר ובתי החולים נאבקו במחסור במיטות ואספקת חמצן. על פי הדיווחים, שטחי הקבורה נגמרו בגלל הזינוק במספר המתים ומשום כך האזרחים שורפים את הגופות.

גם ארצות הברית הודיעה אתמול כי היא במירוץ להעביר סיוע להודו. "אנו נארגן במהירות תמיכה לאנשי הודו ואנשי מערכת הבריאות של הודו", כתב שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן בטוויטר. המהלך מתרחש על רקע פניות של כמה מחוקקים בארה"ב לממשל ביידן להקל על כללי הקניין הרוחני. המטרה של הודו היא להביא לוויתור זמני על סודות ייצור החיסונים כדי לאפשר למדינות רבות יותר לייצר חיסונים. גם היריבה הוותיקה של הודו, פקיסטן, הציעה לספק ציוד רפואי להודו. בריטניה הודיעה כי היא שולחת ציוד רפואי להודו, כולל מאווררים ובלוני חמצן.

גם ישראל תצטרף? מבית החולים איכילוב בתל אביב נמסר אמש, "פנינו הערב למשרדי הבריאות והחוץ להוציא מיד משלחת לסיוע בציוד, טכנולוגיות וכח אדם לניהול משבר הקורונה בהודו".

מנהל בית החולים, פרופ' רוני גמזו אומר: "בעיני זה הדבר הנכון והמוסרי לעשות בעת הזו. אי אפשר לחגוג את החיים שבצד השני של העולם שורפים גופות. אנו באיכילוב מוכנים לסייע מיד בכל מה שדרוש להצלת חיים".

הודו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד