י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
החשוד עדיין חופשי

בעקבות שורת אירועים: המשטרה מאבטחת את הקהילה

נוכחות משטרתית כבדה בימים אלה מחוץ למספר מרכזים יהודיים ברובע ברונקס בניו יורק, בעקבות ארבעה אירועים שבהם הותקפו בתי כנסת וניזוקו. החשוד במעשים עדיין לא נתפס, ובמשטרה לא לוקחים סיכונים

בעקבות שורת אירועים: המשטרה מאבטחת את הקהילה
אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת ניו יורק לקחה ברצינות איומים על מוסדות יהודיים ברובע הברונקס בעיר, לאחר שמספר בתי כנסת באזור הותקפו באבנים, ששה אירועים סך הכל התרחשו באזור.

ביום חמישי בלילה ובשישי בבוקר הותקפו המרכז היהודי בריברדייל, ובית חב"ד בריברדייל. במוצאי שבת הותקפו שוב שניהם, גם מרכז 'ישראל הצעירה' מריברדייל, ומרכז יהודי נוסף בריברדייל. גורם קהילתי אמר כי "ישנה נוכחות משטרתית כבדה בסביבת המרכזים היהודיים בברונקס" וציין כי "קבוצות יהודיות מקומיות היו מרוצות מתגובת המשטרה עד כה".

בשיחת זום שהתקיימה ביום ראשון בבוקר עם מנהיגי הקהילה היהודית המקומית, נציגי המשטרה ונבחרי ציבור וקבוצות ביטחון, תואר החשוד על ידי החוקרים כ"אלים" ו"מסוכן", כך סיפר אחד המשתתפים ל'אלגמיינר'.

דובר המשטרה, אדוארד ריילי, אישר אתמול (ראשון) ל'אלגמיינר' כי "החקירות מתמשכות על ידי יחידת הבלשים וכוח מיוחד שמתמודד עם פשעי שנאה".

במרכז היהודי ריברדייל, השליך החשוד סלעים ושבר שלושה חלונות, לעבר 'ישראל הצעירה' בריברדייל הושלכו גם סלעים לעבר החלון הקדמי שניפצו את הזכוכית. החשוד השליך אבנים לעבר דלת הכניסה, חלון המשרד וחלון צדדי.

ארגון השומר הקהילתי מסר לתקשורת כי על פי דיווחים של מתנדבים במקום, שאושרו על ידי סריקת צילומי המצלמות, העבריין השחית חלונות של ארבעה בתי כנסת באמצעות השלכת סלעים וכתוצאה מכך חלונותיהם ניזוקו.

ברונקס משטרת ניו יורק בתי כנסת קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד