כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הדילמה בארה"ב

ביל גייטס מעריך: זה התאריך בו העולם ישוב לשגרה

מייסד 'מיקרוסופט', המיליארדר האמריקני ביל גייטס, שכבר ב-2015 חזה את התמודדות העולם במאבק מול נגיף אימתני, מעריך את רמת ההידבקות בקורונה ותאריך היעד לחזרה לשגרה | בינתיים, בארה"ב מתמודדים עם אחוזים לא מבוטלים שנענו רק לחיסון הראשון ונמנעו מליטול את המנה השניה

ביל גייטס מעריך: זה התאריך בו העולם ישוב לשגרה
ביל גייטס צילום: wikipedia

המיליארדר האמריקני, ביל גייטס, מייסד 'מיקרוסופט' האגדי אומר כי הוא מצפה שרמות ההידבקות בקורונה יופחתו למספרים קטנים מאוד בסוף השנה הבאה - 2022, ככל שהחיסונים יהיו זמינים יותר ויותר ברחבי העולם.

לדבריו, בחודשים הקרובים בארה"ב ובמדינות מפותחות אחרות יישארו עם חיסונים עודפים, והם יוכלו לחלקם למדינות עניות יותר בעולם. "במהלך השנה, ארה"ב, בריטניה ואחרות יוכלו לוודא שהחיסונים עוברים כעת למדינות המתפתחות" אמר גייטס לרשת 'סקיי ניוז' בתכנית טלוויזיה ביום ראשון.

הוא אמר כי "החיסונים עובדים, למרות שאנו בוחנים כמה תופעות לוואי ומוודאים שנוכל לטפל בכאלה ושהן נדירות מאוד, החדשות הטובות, שנוכל לספק לאחרים חיסונים". הוא גם לחץ על בריטניה להחזיר את תקציב הסיוע למדינות חלשות בהקדם האפשרי, ואמר שיש לו חשיבות קריטית בהשגת חיסונים למדינות מתפתחות.

גייטס אמר כי "העובדה שעכשיו אנחנו מחסנים צעירים בני 30 בבריטניה ובארה"ב ואין לנו את כל בני ה-60 בברזיל ובדרום אפריקה מחוסנים, זה לא הוגן, אבל בתוך שלושה או יותר ארבעה חודשים הקצאת החיסונים תגיע לכל המדינות הללו".

בינתיים ארה"ב מתמודדת עם בעיה חדשה, יותר מחמישה מיליון אנשים שקיבלו את הזריקה הראשונה שלהם, לא הגיעו לקבל את הזריקה השנייה שלהם.

על פי ה'ניו יורק טיימס', הערכה זו היא כמעט שמונה אחוזים מהאוכלוסייה האמריקאית שקיבלה את הזריקה הראשונה של חיסוני פייזר או מודרנה. לאחר בדיקה התברר כי יש אנשים שדילגו על החיסון השני מכיוון שהם מאמינים שהם מוגנים מספיק בזריקה אחת. אחרים חוששים מתופעות לוואי שונות.

ביל גייטס קורונה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד