ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
קצב איטי ומתסכל

זעם ב'גוש השינוי' על יאיר לפיד: "חובבנות"

בעוד דיווחים שונים טוענים כי נתניהו כבר מציע רוטציה ראשונה לכמה ראשי מפלגות, בגוש השינוי כועסים על החובבנות של לפיד, שלטענתם, תשאיר את נתניהו ראש הממשלה: "הוא זה שימנע הקמת ממשלה עם בנט" | 'יש עתיד' בתגובה: "דוחים את הטענות"

זעם ב'גוש השינוי' על יאיר לפיד: "חובבנות"
יאיר לפיד צילום: באדיבות המצלם

עימותים פנימיים? לקראת החזרת המנדט שקיבל נתניהו, הבוקר (שני) דווח כי בכירים בגוש השינוי כועסים וזועמים על יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד'.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', הבכירים, אשר מעורים במו"מ, טוענים כי ניכרת שלומיאליות בניהול המשא ומתן להקמת ממשלה מול בנט. בנוסף טוענים, כי ישנו ויכוח על מספר השרים.

בעוד 'ימינה' ו'תקווה חדשה' דורשות חלוקה לפי מפתח שרים גדול יותר שיכול להגיע גם ל-28-27 שרים, לפיד ומפלגתו מתעקשים על ממשלה של 20-18 שרים, מה שמקשה על התקדמות המו"מ.

"לפיד מנהל את המשא ומתן כשיועצים שלו בארה"ב, ופתאום באמצע פגישה הוא יכול להפסיק ולצאת לעשות אליהם טלפון", ביקרו הגורמים והמשיכו, "יש הרבה דברים לא ברורים בעניינים חוקיים. זה יוצר המון שגיאות".

"קצב ניהול המשא ומתן איטי מאוד. לקח לו זמן להפנים שהוא לא יכול להרכיב ממשלה, עד שהוא הבין שהוא חייב לתת לבנט את ראשות הממשלה", הוסיפו.

בנוסף, המשיכו לבקר את יו"ר 'יש עתיד' גם על המו"מ מול מפלגות השמאל: "לפיד לא מבין שבנט וסער רואים בו פלטפורמה ולא יותר מזה, הם לא מתחייבים לו. תראה מה קרה עם מרב מיכאלי. הוא לקח אותה כמובן מאליו ועכשיו יש משבר גדול".

"חוץ מהממשלה הצרה שהוא מדבר עליה, אילו עוד דברים לפיד שם על השולחן שחשובים ליש עתיד מבחינה אידיאולוגית? החובבנות של לפיד תכתיר את ביבי לראש ממשלה. הוא זה שימנע הקמת ממשלה עם בנט", סיכמו.

מלשכתו של יאיר לפיד מסרו בתגובה: "גורמים המקורבים למו"מ מטעם יש עתיד דוחים את הטענות. לפיד וצוות המו"מ פועלים מיום אחרי הבחירות בנחישות לקידום ממשלת אחדות ישראלית. גם מארה"ב ניהל לפיד שיחות של מו"מ, וצוות המו"מ מתכנס סביב השעון".

יאיר לפיד נפתלי בנט גדעון סער ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד