י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כבוד עצמי

8 יום להחזרת המנדט: בנט ולפיד מתקשים לגבש קואליציה

החברים העתידיים בממשלת האחים בנט-לפיד הולכים ומקשיחים עמדות. אמש הייתה זו חברת הכנסת ממפלגת העבודה שהבהירה כי העקרונות שלהם חשובים. הבוקר חבר הכנסת ממרצ מבהיר כי בנוסף לעקרונות ישנו גם את עניין הכבוד העצמי

8 יום להחזרת המנדט: בנט ולפיד מתקשים לגבש קואליציה
בנט ולפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד נפתלי בנט ויאיר לפיד מנסים להקים ממשלה, החברים העתידיים בה, הולכים ומקשיחים עמדות. אמש הייתה זו חברת הכנסת ממפלגת העבודה שהבהירה כי העקרונות שלהם חשובים. הבוקר (שני) חבר הכנסת ממרצ מבהיר כי בנוסף לעקרונות ישנו גם את עניין הכבוד העצמי.

חבר הכנסת יאיר גולן התייחס הבוקר לממשלה העתידית עליה עובדים בנט ולפיד ואמר בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103: "אנחנו נכונים לפשרות ולמאמץ. אין מה לעשות, זו ממשלה של ימין ושמאל. אין דבר כזה בכל מחיר. יש לנו עקרונות וגם כבוד עצמי. אם מרצ משום מה תקבל בסך הכול תיק אחד זוטר בלבד, אז לא נסכים לזה".

עוד הוסיף: "6 המנדטים של מרצ חיוניים להקמת חלופה ישראלית, לאומית. אם אנחנו לא נהיה בפנים, כנראה שלא תקום קואליציה. אני חושב שכל מי ששותף למשא ומתן הזה מבין שצריכה להיות רמה מסוימת של הוגנות, אם לא תישמר רמה של הוגנות - אי אפשר להקים את השותפות הזאת".

גולן המשיך ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "האיש נחוש לחלץ עצמו מאימת הדין, ולכן יעשה כל מה שעושה חיה נרדפת כשהיא מרגישה את המוות, הפוליטי במקרה הזה, מתקרב. אני לא מתפלא על כלום, עוד ירוצו ספינים כאלו ואחרים. אני חושב שכל מי שמאמין לנתניהו שייתן לו ראשות ממשלה, וגם יקבל את זה כדבר שניתן לסמוך עליו, כנראה שלא למד את שיעורו מהשנתיים האחרונות".

עוד הוסיף גולן וקשר בין ההתחממות הביטחונית בימים האחרונים לתפקודו של נתניהו: "אנחנו צפויים להפתעות שונות ומשונות, מצב מסוכן מאין כמותו אדם נואש, ואני מציע שנתכונן לבאות. הגישה של להרגיע את המצב היא נכונה, בעיקר מכיוון שישראל נמצאת במצב מאוד רגיש, לא מתאים במיוחד לנהל משבר רחב היקף. מה שטוב אצל נתניהו, ואני הולך להגיד מילה טובה על נתניהו, שהוא חששן גדול. הוא כבר למד את לקחו כמה מסוכן להיכנס לעזה מצוק איתן, הוא מבין שלהסתבך בעזה בלי אסטרטגיה ברורה זו דרך ללא מוצא וזה רק יחסל אותו פוליטית".

"גם חמאס לא מעוניין להדליק את השטח. סגנון הירי הולך לשטחים פתוחים ופחות לריכוזי אוכלוסין, לא עובר את הטווח היחסית מוגבל של עוטף עזה, לכן כל הסימנים מראים שהמטרה של חמאס היא בעיקר לצבור נקודות במערכת הבחירות המתקרבת ברשות הפלסטינית. אולי עדות לכך שהקורונה במגמת ירידה וחמאס מרגיש בנוח לחזור לסורו" ניסה גולן לסנגר.

גם חברת הכנסת מהעבודה אמילי מואטי התייחסה אתמול ב-103 בראיון לבן כספית ואריה אלדד לסאגת התפקידים ואמרה: "אנחנו מחויבות להחלפת ממשלת נתניהו, אבל חייבות לעמוד על העקרונות שלנו. אנחנו סומכות על לפיד שלא ידאג רק לאינטרסים של המפלגה שלו, אלא לאינטרסים של המחנה כולו".

"שבעת המנדטים שלנו שווים למנדטים של בנט וגם לשל ליברמן, ולכן אין שום סיבה שיתעלמו ממרב מיכאלי. אנחנו צריכות להילחם על התיקים המשמעותיים" סכימה מואטי.

נפתלי בנט יאיר לפיד יאיר גולן אמילי מואטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד