ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כמידי שנה בשנה

בעזר מציון נערכים להעלאת נכים וקשישים לציון בל"ג בעומר

כמידי שנה חפ"ק החסד של עזר מציון יתפעל את מערך ההסעות לקשישים ונכים לאורך כל היום | הרב חנניה צ'ולק: "שמחים בזכות העצומה לסייע לחולים נכים קשישים ומוגבלי תנועה לעלות לציון הקדוש מזה 15 שנה"

בעזר מציון נערכים להעלאת נכים וקשישים לציון בל"ג בעומר
עזר מציון במירון צילום: יח"צ

כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק: רבבות מעם ישראל נוהגים מידי שנה לעלות לציונו הקדוש של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, אולם עלייתם של חולים נכים קשישים ומוגבלי תנועה הופכת למורכבת מאוד בעקבות הסדרי התנועה המיוחדים בהר. מי שמסייע באתגר הזה מזה 15 שנה, הוא ארגון עזר מציון שמתפעל מערך הסעות נרחב במהלך ל"ג בעומר, ומספק שירותי איסוף מהחניונים הרבים שבסביבות ההר, הישר למרומי הר מירון.

החפ"ק של עזר מציון שנמצא בכניסה למירון, קולט לאורך כל היום את הבקשות ומשתמש ב-15 אמבולנסים ונכוניות שאוספים מהחניונים את החולים, הנכים, הקשישים ומוגבלי תנועה. בכל שנה הארגון מעלה כ-2,000 מוגבלי תנועה לציון הקדוש, בפעילות שנמשכת לכל אורך שעות העלייה לציון הקדוש. בנקודת החזרה יש אזור המתנה מוצלל עם מקומות ישיבה לממתינים להסעה חזור.

המבצע המיוחד יוצא לדרך בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, ארגוני ההצלה וכוחות החירום, ובסיועם המסור של יוסי שווינגר מנכ"ל המקומות הקדושים, ושל ישראל דרעי האחראי על המקומות הקדושים באזור הצפון, שמסייעים ככל יכולתם למערך לפעול כמו שצריך, ודואגים לכל האישורים הנדרשים.

בארגון מבקשים להדגיש כי כל משתמש בשירות זכאי למלווה אחד בלבד, למעט במקרים חריגים. מערך ההסעים עזר מציון המנהל את המערך לאורך כל היום הקדוש, ומשתדל לספק סיוע לכל הפונים, ולצמצם את זמן ההמתנה, הן בהלוך והן בחזור, ככל הניתן.

מערך ההסעות יחל לפעול השנה ביום חמישי בשעה 12 בצהריים, ויסתיים ביום שישי בשעות הצהריים. השינוע יתקיים מהחניונים פרוד, עין הוזים, צבעון כחל וספסופה בלבד. יש להתקשר למוקד של עזר מציון רק ברגע ההגעה לחניון. מספר המוקד הוא 073-24-777-24

"אנחנו שמחים בזכות העצומה לסייע לעולים לציון הקדוש במהלך ל"ג בעומר, זכות שנמשכת כבר 15 שנה, ומסייעת מידי שנה לאלפי חולים, נכים, קשישים ומוגבלי תנועה לעלות לציון הקדוש" אמר הרב חנניה צ'ולק יו"ר עזר מציון. "אני רוצה להודות לעשרות מתנדבי עזר מציון שפועלים במהלך היום על מנת להמשיך ולספק סיוע כה חשוב לנצרכים לכך, דווקא ביום הקדוש שבו רבים מבקשים להעתיר בתפילה ובתחנונים לישועה ורחמים. אני בטוח שבזכות החסד הרב ובזכות התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, יזכו כל המסייעים לכל מילי דמיטב".

עזר מציון ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד