י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מכתבים והוראות טלפוניות

הזוי: ראש העיר נכלא ומנהל את העיר מתאו בכלא

זעם בצרפת על ראש עירייה שנכלא בגין עברות פליליות חמורות, ועדיין מורשה לנהל את העיר מתא הכלא שלו | למרות מחאות התושבים המדינה מאשרת את ההתנהלות התמוהה

הזוי: ראש העיר נכלא ומנהל את העיר מתאו בכלא
בית כלא/אילוסטרציה צילום: Gili Yaari /FLASH90

ג'ורג'ס טרון, שכיהן בעבר כשר זוטר תחת הנשיא ניקולה סרקוזי, נכלא בפברואר האחרון בגין עבירות פליליות חמורות בעיר דראוויל, דרומית לפריז. על ראש העירייה בן ה-63 נגזר עונש מאסר של חמש שנים, שנתיים מהן על תנאי, הוא הכחיש את האישומים והגיש ערעור לבית המשפט העליון בצרפת.

מחדר הכלא שלו סירב טרון לוותר על תפקידו כראש העיר וממשיך לנהל את העיר המונה 30,000 איש, הוא מתקשר עם צוותו במכתבים ובטלפון. כך דיווח אתר ה'גארדיאן'. ישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר נפתחה על ידי איש צוות של טרון, שקרא בקול רם מכתב שנשלח מתאו ובו הוראות לגבי תקציב העיר. דבר שעורר כעס מצד פוליטיקאים באופוזיציה.

גבריאלה בורי-צ'רלס, חברת אופוזיציה אמרה כי אין לטרון עוד "סמכות מוסרית לנהל את העיר", מחוץ לבנין העירייה הפגינו קבוצות שונות נגד המהלך, המפגינים אמרו כי סירובו להתפטר הוא "שערורייתי". עם כל הביקורת, הממשלה סירבה להתערב בטענה שעדיין מתנהל תהליך ערעור.

לאחר פסק הדין בפברואר, פרסמה העירייה הודעה לעיתונות מטעם טרון, לדבריו הוא מסרב להתפטר, והוא "יילחם להוכיח את חפותו מתאו". לטענת המפגינים, ראש העיר אחראי על המשטרה המקומית, ופשוט מנהל אותה מתוך הכלא.

כלא צרפת ראש עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד