י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לפיד מסתבך

זו הנוסחה שתביא את סער לממשלה עם הליכוד?

בפתח ישיבת סיעת ימינה הבהיר בנט כי ישנם קשיים בדרך לממשלת שינוי וציין כי ממשלת ימין עם נתניהו היא בעדיפות ראשונה מבחינתו. בסיעת 'תקווה חדשה' סירב סער להשיב האם יסכים או ישלול ממשלת ימין כשנתניהו שני ברוטציה | במקביל, בליכוד העניקו לבנט עמדת כוח בתקווה שהוא יצליח לסחוב איתו את סער | בגוש השינוי מדווחים על נתק בין לפיד לסער ובנט

זו הנוסחה שתביא את סער לממשלה עם הליכוד?
נתניהו, סער ובנט במליאה צילום: Miriam Alster/FLASH90

בניגוד למה שנראה בימים האחרונים כאילו גוש השינוי בדרך להרכבת ממשלה יחד עם סער ובנט, היום (שני) מפזרים השניים ערפל בכל הנוגע להתכנות מהלך כזה. בנט טוען כי ישנם מכשולים רבים, וסער לא שולל ממשלה כשנתניהו שני ברוטציה. בנוסף מדווחים היום בגוש השינוי על נתק בין לפיד לבין סער ובנט, לטענתם בגלל חילוקי דעות על חלוקת התפקידים וכן בגלל שלדעת לפיד בנט וסער מגלים עניין בהצעותיו של נתניהו.

לאחר הפרסומים אמש שנתניהו הציע למספר מועמדים לכהן כראשונים ברוטציה על ראשות הממשלה, הבוקר נשאלה בכירת 'תקווה חדשה' חברת הכנסת שרן השכל, על האפשרות שיכנסו לממשלה שנתניהו לא יכהן בה כראש ממשלה ראשון ברוטציה: "תלוי באיזו קונסטלציה, לא ניפול בטריק שנתניהו יטמון לנו", אמרה השכל ולא שללה על הסף את האופציה של ממשלה עם הליכוד ונתניהו.

בפתח ישיבת סיעת 'תקווה חדשה' אמר גדעון סער: "אלה ימים מכריעים במערכת הפוליטית. אמרתי מספר פעמים – גם בשבוע שעבר - כי יש שתי אפשרויות בראייתנו: הקמת ממשלה לאומית בראשות אחר (לא נתניהו). או הקמת ממשלת אחדות שבבסיסה הסדרים שיבטיחו את יכולתנו להגן על ערכינו והשקפת עולמנו".

יו"ר 'תקווה חדשה' נשאל על-ידי עיתונאי 'כאן 11' האם יסכים לממשלת רוטציה בה אחר יכהן ראשון כראש ממשלה ואחריו יהיה נתניהו, אך התעלם וסירב להשיב.

בנוסף, בהצהרתו של בנט בפתח ישיבת סיעת 'ימינה' הוא הבהיר כי ישנם מכשולים רבים בדרך לממשלה עם גוש השינוי: "בעדיפות ראשונה, ממשלת ימין", טען בנט. "חשוב לי שכולם יידעו: ימינה תצטרף לכל ממשלת ימין שיקים נתניהו, או בהובלת כל איש ימין אחר בעל יכולת להנהיג את הממשלה, מתוך הליכוד או מבחוץ", הוסיף.

עוד אמר בנט כי "צריך לומר ביושר, הפערים לא קטנים. ישנם פערים הן ברמת המהות, והן ברמת האחריות. אחדות היא אף פעם לא דבר קל, כי באמת מדובר בתפיסות שונות. זה דורש הרבה מתינות, הרבה איפוק מכל הצדדים".

הפרשן עמית סגל מציין כי מחרתיים, ששה ימים לפני תום המנדט של נתניהו, יאשר מרכז הליכוד שריון לרשימת ימין אחרת. לדברי סגל, כשמחברים את זה להצעה לבנט להיות ראשון ברוטציה, ניתן להבין כי ההצעה של הליכוד לבנט היא: שריון בליכוד פלוס ראשון ברוטציה, והמטרה - שיביא איתו את גדעון סער.

בניגוד לבנט וסער, לפיד עצמו דווקא משדר אופטימיות בכל הנוגע להקמת ממשלה בגוש השינוי ובישיבת סיעתו היום אמר: "אני קורא לכל השותפים, בואו ניקח אחריות ונעשה את זה. בימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות, אני מכיר בזה, אבל אם כולם יגלו מנהיגות ואחריות אפשר תוך שבוע לסגור הכול".

עוד אמר יו"ר 'יש עתיד': "אנחנו מצדנו נעשה הכול כדי לסגור ממשלה. כי זה מה שהמדינה צריכה. מדינת ישראל צריכה ממשלת אחדות מתפקדת. אנחנו חייבים את זה לאזרחי ישראל".

 

גדעון סער בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד