ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בקרוב לא יהיו מאבטחים

עתירה נגד שדרוג רכביהם של משפחת נתניהו

שדרוג רכביהם של יאיר ואבנר נתניהו לטענת אנשי התנועה לאיכות השלטון "נעשה לכאורה ללא חוות דעת מקצועית מגורמי האבטחה" | אבנר נתניהו לחבריו כי "בקרוב לא יהיו לו מאבטחים"

עתירה נגד שדרוג רכביהם של משפחת נתניהו
חלק משיירת ראש הממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירת חופש מידע בנושא שדרוג רכביהם של יאיר ואבנר נתניהו לטענת אנשי התנועה, השדרוג "נעשה לכאורה ללא חוות דעת מקצועית מגורמי האבטחה".

העתירה הוגשה ביום חמישי האחרון כעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים. בעתירה ביקשה התנועה מביהמ"ש להורות למשרד רה"מ למסור את המידע אודות שדרוג רכביהם של ילדיו של רה"מ בעלות של מאות אלפי שקלים, לכאורה ללא חוות דעת מקצועית מגורמי האבטחה.

קודם לעתירה, הגישה התנועה לאיכות השלטון פניות חופש מידע שונות וביקשה פרטי מידע שונים, כגון מסמך המפרט את עלויות שדרוג הרכבים ואת המקורות התקציביים לכך, הדרישה הביטחונית לכך ומסמכים נוספים הקשורים להחלטה לשדרג את הרכבים של יאיר ואבנר נתניהו. למרות פניותיה של התנועה והאינטרס הציבורי המחייב שקיפות בכל הקשור להחלטות תקציביות, משרד רה"מ טרם סיפק מענה או התייחסות ראויה ולמעשה הפר את חוק חופש המידע בעקביות ובבוטות.

עתירה זו מגיעה בימים בהם עתידם של בני משפחת נתניהו לוט בערפל. ומוקדם יותר היום דיווחה כתבת 'גלובס' שירית אביטן כהן כי אבנר נתניהו אמר לחבריו כי "בקרוב לא יהיו לו מאבטחים".

יאיר נתניהו אבנר נתניהו רכב ממוגן התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד