י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הונאה מתוחכמת • מאות קרבנות

כך נתפס המתחזה לביטוח הלאומי שגרף הון

לאחר חקירה מקצועית של מפלג הונאה של מחוז צפון בשיתוף הביטוח הלאומי נעצר חשוד בן 48 תושב הכפר סולם. פרקליטות מחוז צפון הגישה נגדו כתב אישום חמור ובקשה למעצרו עד תום ההליכים

כך נתפס המתחזה לביטוח הלאומי שגרף הון
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר חקירה מקצועית של מפלג הונאה של מחוז צפון בשיתוף הביטוח הלאומי נעצר חשוד בן 48 תושב הכפר סולם. לאור כך שבאופן שיטתי איתר את קורבנותיו שנזקקו לכספי הביטוח הלאומי, הציג עצמו כיו"ר הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי והתחייב לסייע בהליכים מול הוועדות הרפואיות תוך כדי שהוא דורש מקורבנותיו תשלומים עבור הטיפול בתיק כמקובל.

החקירה החלה לפני כחמישה חודשים לאחר שאחת הקורבנות פנתה לביטוח הלאומי כדי לברר היכן עומדת תביעתה והופתעה לגלות כי התביעה שלה כלל לא מוכרת.

בעקבות פנייתה של הקורבן שהיא גם נפגעת פעולות איבה וכל מבוקשה היה סיוע של הביטוח הלאומי, נפתחה חקירה סמויה על ידי חוקרי הביטוח הלאומי וחוקרי מפלג הונאה של מחוז צפון אשר זיהו מאפיינים דומים במספר תלונות שהוגשו בביטוח הלאומי . נגבו עדויות מאותם קורבנות אשר הביאו לחשיפת מקרים נוספים שכלל לא דווחו. ומחקירת המשטרה עלה כי החשוד נהג לבקר בבתי עסקים יצר שיח עם הבעלים או סתם לקוחות ורכש את אמונם.

במסגרת אותו שיח וכדרך אגב , הציג עצמו כיו"ר הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי ואף הציע את עזרתו ואלו שנפלו ברשתו יצרו איתו קשר במטרה לקדם את תביעתם בוועדות הרפואית ובשל האמון הרב שאותם קורבנות רכשו לו ובמסגרת התהליך לכאורה אותו הציג החשוד הם שילמו לו כמקדמות עשרות אלפי שקלים תשלומים שהגיעו פעמים רבות לסכומים של 30-50 אלף ש"ח ובמקרים קיצוניים עד 800,000 ש"ח לקורבן.

החשוד נעצר לפני כשלושה שבועות, וברשותו נתפס רכוש רב: כלי רכב, מכשירי חשמל רבים ויקרים , תכשיטי זהב ועוד ... החקירה הגלויה התנהלה במשך כשלושה שבועות במהלכה חוקרי מפלג הונאה צפון גבו עדויות מכ-34 קורבנות מתוך ידיעה כי מספר הקורבנות גבוה בהרבה, כ-140 קורבנות נוספים שמחמת הבושה סירבו להגיש תלונה במשטרה.

בתום חקירה מקצועית ומיומנת כל חומר הראיות שנאסף על ידי חוקרי המשטרה הועבר לפרקליטות מחוז צפון אשר הגישו נגדו כתב אישום חמור בגין הונאה של 34 קורבנות ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בבית המשפט השלום בנצרת

"אם נפגעתם או ידוע לכם על מקרה דומה, אנא פנו לתחנת המשטרה הקרובה ומיסרו את המידע. עושק של קורבנות היא תופעה מכוערת של ניצול אוכלוסיות מוחלשות ומשטרת ישראל עושה הכל כדי להגיע לאותם נוכלים המנצלים ועושקים את כספם ולהביאם לדין" אמרו במשטרה.

ביטוח לאומי משטרת ישראל הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד