י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קשיים במו"מ בגוש הנגדי

נתניהו במסר חריג: "מוכן לוויתורים כואבים"

לאחר שהבין והפנים ככה"נ שחוק הבחירות הישירות לא יעבור, הערב פורסם כי ראש הממשלה אומר למקורביו כי הוא מוכן לוותר, גם על תפקידו למשך שנה שלמה: "לא ניתן לשמאל להרכיב ממשלה" | קשיים במו"מ בין לפיד ובנט

נתניהו במסר חריג: "מוכן לוויתורים כואבים"
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשברקע שעון המנדט מתקרב לקיצו, הערב (שני) פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר למקורביו כי הוא מוכן להתפשר על תפקידו, כדי להביא אחרים להרכבת ממשלה.

על פי הפרסום ב'כאן חדשות', נתניהו צוטט אומר למקורביו, כאשר הוא מעביר את המסר לראשי 'תקווה חדשה' ו'ימינה': "לא ניתן לשמאל להקים ממשלה, מוכן לוויתורים כואבים ואף לזוז לשנה מהתפקיד".

בנוסף, דווח כי ישנם קשיים במגעים בין יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד לבין יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, והיום אף לא התקיימו שיחות בין צוותי המשא ומתן, זאת אחרי שאתמול הסתיימה שיחה בין שני הצדדים באי הסכמות.

מלבד בנושא חלוקת התיקים, שתי המפלגות חלוקות גם בנושאים העקרוניים, כמו היחס למערכת המשפט ובהסדרה של חלק מיישובי ההתיישבות הצעירה.

יו"ר 'יש עתיד', כך לפי הפרסום, מודאג מאוד מהמצב בעיקר בשל העובדה שהיום שוחח בנט עם סער, ובנוסף השניים האחרונים השמיעו היום מסרים דומים אחת לאחת בהצהרותיהם הנפרדות היום בכנסת.

לצד זאת, דיווח הערב הפרשן עמית סגל, כי מתעקש למנות את ח"כ מאיר כהן ממפלגתו לתפקיד יו"ר הכנסת, בעוד גדעון סער ובנט מתעקשים על ח"כ זאב אלקין.

לפי הדיווח של ליאור קינן ב'ערוץ 13': על הקושי להגיע להסכמות, יש ב'גוש השינוי' מי שמפנים אצבע מאשימה כלפי ח"כ איילת שקד שדורשת לקבל את משרד המשפטים ומשרד הפנים. וגם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי דורשת את אחד מהתיקים הללו - מה שתוקע בשלב זה את המו"מ בין הצדדים.

ממשלת ימין ממשלת בנט לפיד גדעון סער בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד