י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בכירי הליכוד חיבקו

תתרגלו: הג'וב החדש של ח"כ מנסור עבאס

הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית התכנסה ובחרה בח"כ מנסור עבאס מתמנה הערב ליו"ר הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית | הקמת הוועדה לוות בזעם מצד גוש השינוי בעקבות דיל פוליטי בין הליכוד לרע"ם

תתרגלו: הג'וב החדש של ח"כ מנסור עבאס
מנסור עבאס עם בכירי הליכוד צילום: נועם מו

ביממה בה בליכוד מציגים התאוששות בכל הנוגע לסיכוייהם להרכיב ממשלת ימין, הם רושמים שיתוף פעולה משמעותי ראשון עם רע"מ והיו"ר שלה ח"כ מנסור עבאס, מתמנה הערב (שני) באופן רשמי לתפקיד יו"ר הוועדה לענייני החברה הערבית.

הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית התכנסה לראשונה ובחרה בח"כ מנסור עבאס מסיעת רע"מ לכהן כיו"ר הוועדה.

המינוי הוא חלק מדיל שנרקח בין הליכוד לרע"מ, לאחר שזו תמכה בשבוע שעבר דווקא בהצעתו הנגדית של ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד' להרכב הוועדה המסדרת.

בפתיחת הדיון בוועדה המסדרת הבוקר (שני) הפתיע יו"ר הוועדה חבר הכנסת מיקי זוהר והודיע כי מעבר לוועדות כספים, חוץ וביטחון, הוא מציע להקים ועדה זמנית נוספת - ועדה לענייני ערבים.

לדברי זוהר, הוועדה תוסמך לדון בכל הנושאים השייכים לחברה הערבית. בכך כאמור מממש זוהר 'דיל' בין הליכוד לרע"מ, בניסיון להחזיר את התמיכה של רע"מ בליכוד.

דבריו עוררו סערה בדיון. והחברים ב'גוש השינוי' זעמו על 'גניבת' רע"מ בחזרה אל הליכוד, והוועדה יצאה להפסקה. חבר הכנסת עיסאווי פריג' מ'מרצ' אמר לח"כ זוהר בדיון, "אני מתנגד שתעלה את הנושא לדיון. זה שוחד פוליטי". פריג' סנט בח"כ ווליד טאהה מ'רע"מ' ואמר, "תתביישו לכם".

לפי ההצעה שהתקבלה, כך תיראה החלוקה: 33 חברי כנסת יכהנו בוועדה המסדרת, מהם 16 מגוש השינוי, 14 מגוש נתניהו, נציג אחד מרע"ם ושני נציגים נוספים מימינה. עוד על פי ההצעה, ימונו ליו"ר הכנסת 4 סגנים בסך הכול - מהם אחד מתנועת הליכוד ו-3 מגוש השינוי. כמו כן, תוקם ועדת חוץ וביטחון וועדת כספים לפי מפתח של 17 חברים, בהתאם לחוק.

בנוסף אושר בוועדה המסדרת את הקמתה של ועדת זמנית לענייני כספים בראשות ח"כ משה גפני מ'יהדות התורה', ההצעה להקמת ועדת כספים זמנית אושרה בתמיכתם של 18 ח"כים מול התנגדתם של 14 ח"כים ונמנע אחד. בין התומכים גם ח"כים מגוש השינוי, כדוגמת ח"כ אחמד טיבי.

יצוין כי במשכן הכנסת תועדו הערב בכירי 'הליכוד' מחבקים ומאמצים את מנסור עבאס אל חיקם. זה החל בשרת התחבורה מירי רגב ש'נתנה לו כיף', זה המשיך בלחיצת יד עם השר אמיר אוחנה והסתיים בחיבוקים פיזיים עם יו"ר הכנסת יריב לוין ויו"ר סיעת הליכוד והוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר. תמונות שלפני שבועות ספורים היינו כחולמים.

 

מנסור עבאס מפלגת רע"מ הליכוד משה גפני מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד