י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שאלות פולשניות

מועמדים יהודים מופלים לרעה בוועדה השיפוטית למינוי שופטים

שני מועמדים יהודים מופלים לרעה במהלך ראיונות שנערכו על ידי הוועדה השיפוטית למינוי שופטים | הוועד הציבורי היהודי בדרום אפריקה פרסם כי בין השאלות שנשאלו, בניגוד למועמדים אחרים, היו שאלות על השפעת הדת על החיים האישיים והסכסוך הישראלי-פלסטיני

מועמדים יהודים מופלים לרעה בוועדה השיפוטית למינוי שופטים
בית משפט. אילוסטרציה צילום: unsplash

 

שני מועמדים יהודים בדרום אפריקה לתפקיד שופט נשאלו שאלות פולשניות, לא מכבדות ומפלות לגבי יהדותם, ולגבי זהותם היהודית במהלך ראיונות שנערכו על ידי נציבות שירות השיפוט במדינה (JSC), כך פרסם ארגון יהודי בדרום אפריקה.

הוועד הציבורי היהודי בדרום אפריקה פרסם, כי אחד המועמדים, עו"ד לורנס לבר נשאל האם הוא שומר שבת, אף על פי שאף מועמד שאינו יהודי נשאל שאלות דתיות.

לצד לבר, מועמד נוסף, בשם דייוויד אונטרלטר, נשאלו על עמדותיהם בסכסוך הישראלי-פלסטיני, בעוד מועמדים אחרים לא התבקשו להגיב על שאלות של פוליטיקה בינלאומית.

דיוויד שארגון ה-BDS האנטי יהודי סניף דרום אפריקה קרא תיגר על מועמדותו בגלל מעורבותו בקהילה היהודית, נשאל במהלך חקירתו, "אתה לא חושב שהשתייכותך או היותך לשעבר מנהיג של הוועד היהודי עשויים להביא את האפשרויות של הטיה כאשר בנושאים הקשורים למדינת ישראל או פלסטין יגיעו בבית המשפט שלנו?". הוא נשאל ישירות, "מה דעתך על פתרון שתי המדינות?"

גם לבר נשאל שאלות דומות, כולל: "האם היית חבר במועצת הצירים היהודית?" ו"מה דעתך על פתרון שתי מדינות על סכסוך ישראל-פלסטין?". אחד השואלים שאל גם: "האם אתה שומר שבת? במילים אחרות, האם אינך עושה עבודה בשבת? האם אתה חושב שזה ישפיע עליך אם יינתן לך, למשל בקשה דחופה בשבת, האם היית מקבל אותה?". כך דווח ה'אלגמיינר'.

דרום אפריקה אפליית יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד