י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נדם קולה של העיתונאית

רגע לפני כניסתה לעבודה החדשה; כדור תועה הרג את אביבה

עיתונאית יהודייה צעירה נהרגה מכדור תועה שחדר לביתה, ימים ספורים לפני שהיתה אמורה להתחיל עבודה חדשה. ככתבת משפט ופלילים | בעבודתה הקודמת שיבחו את מלאכתה וכשרונה

רגע לפני כניסתה לעבודה החדשה; כדור תועה הרג את אביבה
תיעוד. אילוסטרציה צילום: unsplash

אביבה אוקסון-הברמן חזרה לביתה ביום שישי האחרון בלורנס - קנזס בארה"ב, כשהיא נרגשת לקראת העבודה החדשה שקיבלה בערוץ NPR בקנזס סיטי, ככתבת פלילים ומשפט, אותה היתה אמורה להתחיל בימים הקרובים.

אולם למרבה הצער היא נפגעה מכדור תועה שחדר לדירתה בקומה הראשונה בשכונת סנטה פה בקנזס סיטי. העיתונאית היהודיה נמצאה מחוסרת הכרה והובהלה לבית חולים, שם נפטרה מפצעיה והיא אך בת 24. משטרת קנזס סיטי חוקרת את הירי.

ראש עיריית קנזס סיטי ומושל קנזס היו בין אלה שהביעו את תנחומיהם. אוקסון-הברמן, היא ילידת ספרינגפילד - מיזורי, זכתה בפרסים על מאמציה בבית הספר לעיתונאים הנחשב ביותר באוניברסיטת מיזורי, שם סיימה את לימודיה בשנת 2019.

ב-9 באפריל היא כתבה בטוויטר על עבודתה החדשה, היא סיפרה כי היא מצפה ומוכנה לקבל על עצמה את עבודתה החדשה, "אני לא אתחיל רשמית עד אמצע מאי, אבל בינתיים תוכלו לשלוח לי הודעות בתיבת הדואר הפרטית שלי" כתבה. עד לאחרונה עבדה בערוץ KCUR.

הערוץ בו עבדה דיווח, כי ביום שישי אחר הצהריים היא נמצאה על ידי עמיתה לעבודה שהלך לבדוק בשלומה, לאחר שלא הגיבה להודעות שלו לאורך כל היום. "אביבה הייתה מבריקה", אמרה מנהלת החדשות של KCUR ליסה רודריגס. "גם כמתמחה, גישתה לסיפורים היתה מושלמת, היא הייתה שקטה, מה שעשה את זה יותר משביע רצון לשמוע אותה מאתגרת את הפוליטיקאים גם כשאנשים בעמדות כוח רב ניסו לזלזל בה".

היא קיבלה פרס על תחקיר שגילה מוקד התעללות בקשישים במיזורי. זה היה סוג סיפור שכתבים עם ניסיון של עשרות שנים היו מעריצים ומקנאים, אמרו בחברת החדשות בה עבדה.

המוקד הוקם כדי לאסוף דיווחים על התעללות והזנחה של קשישים ואנשים עם מוגבלות. היא וכתב אחר איתו עבדה גילו שאלפי שיחות למוקד לא נענו. הדיווח שלהם גרם לחקירה של התובע הכללי במיזורי.

קנזס סיטי עיתונאית כדור תועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד