י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השוק השחור חוגג

קטסטרופה בהודו: אלפי גופות מתגלגלות ברחובות

קטסטרופה נוראית בהודו. אלפי אנשים מתים וגופות מתגלגלות ברחובות - בשוק השחור נמכרים בלוני חמצן במחירים מופקעים | צפו

קטסטרופה בהודו: אלפי גופות מתגלגלות ברחובות
שורפים גופות מתי קורונה צילום: צילום מסך

בבתי חולים ברחבי הודו נגמרו בלוני חמצן ומיטות האשפוז מלאות עד אפס מקום. מדינות כולל בריטניה, גרמניה וארצות הברית התחייבו לשלוח אספקה רפואית.

התיאורים שזולגים מהודו - מזעזעים, ​​אם הודית נראית באחד התיעודים מעבירה את גופת בנה בריקשה לאחר מותו, שכן משבר הנגיף בהודו הותיר אזורים רבים ללא אמבולנסים, מיטות אשפוז וחמצן.

בינתיים, קרובי משפחה נואשים פנו לשוק השחור להשיג ציוד רפואי לאלו שנאלצו לפנות לטיפול בבתיהם כי אין מקום בבית חולים, מחיר בלון חמצן יעלה בדרך כלל בסביבות 80 $ (6,000 רופי), אך בשוק השחור הביקוש העצום במקרים מסוימים מביא אנשים לשלם 1,300 $ (50,000 רופי) לכל בלון. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

במקרים רבים, אלה שאינם מסוגלים לקבל גישה לחמצן נחנקים למוות. כדי להתמודד עם המשבר, הודיעה ממשלת הודו ביום שני כי היא שולחת את הצבא לסייע בהתמודדות עם הגל הקטלני שריסק את מערכת הבריאות החלשה של הודו.

חולים זרוקים מחוץ לבתי החולים

בנוסף לאספקת החמצן שנגמר, יחידות טיפול נמרץ פועלות בתפוקה מלאה וכמעט כל המאווררים נמצאים בשימוש. בהודו נהוג לשרוף את גופות המתים וככל שמספר המתים עולה, שמי הלילה בכמה ערים אינדיאות זוהרים מאש שריפת הגופות וההלוויות הרבות, זאת כאשר המשרפות מוצפות וגופות נשרפות בחוץ באוויר הפתוח.

בתחילה הודו נתפסה כסיפור הצלחה בבלימת המגפה מציינים כלי תקשורת בעולם, אך כאמור, כעת הנגיף התפרץ בה בעוצמה ומערכות הבריאות מתחילות לקרוס.

מומחים מאמינים שמספר ההרוגים האמיתי של הודו ככל הנראה גבוה בהרבה מכפי שפורסם, וטוענים כי המספרים הרשמיים המדווחים לא נכונים, הם גם אומרים כי הגל יגיע לשיאו בחודש מאי עם כ-500,000 מקרים ביום, כלומר כ-5,000 אנשים עלולים למות מדי יום ביחס המתים הנוכחי של המקרים עם 1.14 אחוזי מתים.

חולים נראים משוטטים ברחובות בחיפוש אחר מיטות אשפוז, ועצים מפארקים עירוניים נכרתו בשביל שריפת גופות. בתיעוד אחר נראית גופתו של קורבן נגיף הקורונה כשהיא נופלת מאמבולנס ישן שגויס כדי לסייע למשבר ביום שישי האחרון. בזמן שהועבר למשרפה הגופה נפלה מדלת הצד של האמבולנס כשפנה בחדות בסיבוב. לא ברור כמה גופות נשא הרכב.

תיעוד מזוויע נוסף מראה גופת אישה שננטשה על ידי בנה, המשטרה הודיעה כי האיש הטיל לכאורה את גופת אמו על שפת הכביש לאחר שנבדקה ונמצאה חיובית לנגיף הקורונה ומתה. מקרים רבים של מוות מהנגיף פורסמו ותועדו ברשתות החברתיות, אך המקרים מזעזעים ובלתי ניתנים לצפייה או לתיאור, אז בחרנו לדלג עליהם.

כך או כך, נראה כי בקרוב ממש יתעשתו מדינות העולם לסייע למערכת הבריאות הכושלת במדינה ולנסות למזער נזקים ככל האפשר.

הודו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד