י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ברירת מחדל

שבוע גורלי לנתניהו: אופוזיציה או רוטציה

מפלגת השלטון ובראשה נתניהו עומדים בפני צומת דרכים קריטית: שבוע בלבד נותר עד להחזרת המנדט לידי הנשיא והאופציות הפוליטיות לא מותירות בידיהם הרבה ברירות מעבר להליכה לאופוזיציה או ויתור מיידי על כהונת רה"מ בשנה הקרובה לטובת מועמד ימני ממפלגה יריבה 

שבוע גורלי לנתניהו: אופוזיציה או רוטציה
נתניהו בסבב הבחירות האחרון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שבוע בלבד נותר לנתניהו בניסיון להרכיב ממשלה. מבלי לקבוע כעובדה, ייתכן וזה הניסיון האחרון של ראש הממשלה לנסות להרכיב ממשלה או שמא הוא בדרך לסיום תפקידו ההיסטורי.

בימים שהיו לו עד כה להרכיב ממשלה הוא נפגש רק עם נפתלי בנט אך לא הצליח להגיע להסכמות, כל זה בזמן ששאר השותפים הטבעיים מטיחים בו ביקורת על התנהלותו בניהול המו"מ ועל כך שלטענתם הוא לא פועל מספיק.

בכירים בגוש הימין אומרים בימים האחרונים כי למרות הסיכומים השיתוף פעולה עם רע"מ ירד לגמרי מהפרק ולא תהיה ממשלה שתישען על ידי סיעת רע״מ.

בשבוע שנותר לנתניהו להרכיב ממשלה, בזמן שהמנדט נותר בידיו בניסיון להרכיב ממשלת ימין, האופציה היחידה היא על ידי העברת רוטציה לשותף אחר, או לכחול לבן ובכך יושג רוב של מעלה 61 או למועמד אחר שיאפשר את כניסתו של גנץ לממשלה.

אמש כזכור פרסמו יהודה שלזינגר ומתי טוכפלד ב'ישראל היום', כי יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער הציב תנאים לליכוד שאם ימולאו, הוא ייכנס לממשלת ימין.

לפי הדיווח, סער דורש כי נתניהו יורחק לפחות לשנה וחצי מתפקיד ראש הממשלה, ולאחר מכן יוכל לשוב. נתניהו מצדו מוכן לעזוב את תפקיד ראש הממשלה לשנה אחת בלבד. בסוגיית מי יכהן כראש הממשלה, גדעון סער מטיל וטו על הענקת התפקיד לחברי הליכוד יו"ר הכנסת יריב לוין והשר יובל שטייניץ, הנחשבים כיום למקורבים ביותר לבנימין נתניהו.

סער גם דורש ארבעה תיקים בכירים למפלגתו ובהם הביטחון והחינוך, אך בליכוד לעת עתה מתנגדים. בסוגיית הוטו על יריב לוין ושטייניץ נראה כי בכל מקרה נתניהו מעדיף להעניק את הבכורה ברוטציה לבנט או גנץ ולא למישהו מתוך 'הליכוד'.

בתגובה לפרסום ב'ישראל היום', מפלגת 'תקווה חדשה' של סער מצייצת בחשבון הטוויטר הרשמי כי מדובר ב"פייק ניוז".

אם כוונתו של נתניהו היא להבטיח ממשלת ימין בישראל, נדמה כי נתניהו עומד בפני ברירת מחדל לה לא ציפה לכל אורך שנות כהונתו, בשבוע הקריטי ביותר בקריירה הפוליטי שלו, נותרו לו שתי אפשרויות בלבד, או העברת רוטציה למועמד אחר שיבטיח רוב לממשלת ימין או שמא הכנה לתפקיד החדש - יושב ראש האופוזיציה.

ביבי נתניהו רוטציה בראשות הממשלה אופוזיציה המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד