י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי האיומים

דריכות שיא בגזרה הדרומית: השקט נשמר - חשש מחידוש הירי

הקבינט המדיני ביטחוני אישר אתמול באופן עקרוני תגובה נרחבת ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטות. בארגוני הטרור ככל הנראה הבינו את הרמז, ונמנעו מלשגר רקטות לעבר יישובי העוטף | למרות זאת, החשש בקרב התושבים כי האש עלולה להתחדש בכל רגע | בצה"ל נמצאים בדריכות שיא

דריכות שיא בגזרה הדרומית: השקט נשמר - חשש מחידוש הירי
טנקים של צה"ל בגבול עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות המתיחות, הלילה האחרון חלף על תושבי עוטף עזה בשקט יחסי. הפלסטינים אמנם לא חידשו את הירי מהרצועה, אך ביישובים הסמוכים לגבול ובצה"ל נמצאים בדריכות שיא לקראת אפשרות שהאירועים ידרדרו לכדי הסלמה רבתית.

התושבים בעוטף עזה, שרבים מהם ישנו הלילה בחדרים המוגנים, התעוררו לבוקר שקט אחרי מספר לילות של אזעקות וירי רקטות שגרם לבהלה רבה בקרב הילדים. אמש דווח על זינוק בפניות למוקדי הסיוע בעוטף עזה בעקבות המתיחות.

אתמול (שני), התכנס הקבינט המדיני ביטחוני ודן במצב המתוח ברצועת עזה, אחרי מספר ימים של ירי רקטות בלתי פוסק לעבר יישובי העוטף. במהלך הישיבה החריגה הוצגו לשרים שורה של תכניות פעולה לקראת אפשרות שהירי מהרצועה יתחדש.

ביממה האחרונה, שורר שקט מתוח ביישובי הדרום, אך התושבים חוששים כי תחודש האש. כך או כך, צה"ל כבר תגבר את הגבול בכוחות רבים וכן תוגברו מערכות ההגנה האוויריות. במקביל, הפלסטינים דיווחן אתמול על מהומות בגבול הרצועה.

בסיומה של הישיבה, אישרו שרי הקבינט להגיב בעוצמה במידה והפלסטינים ישובו לשגר רקטות לעבר יישובי הדרום. מוקדם יותר אתמול העבירה ישראל מסרים לארגון חמאס דרך המתווכים השונים - כי ירי נוסף יגרור תגובה צבאית משמעותית.

לפי הדיווחים, הקבינט הסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לאפשר לצה"ל לפעול באופן מיידי בעקבות ירי רקטי נוסף. גורמים שמעורים בפרטים דיברו על תגובה "חריפה" ו"משמעותית" נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה.

אתמול הודיעה ישראל לארגון חמאס, כי החליטה לסגור לחלוטין את מרחב הדיג ברצועת עזה, זאת בשל המשך ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. בלילה הקודם נורו לפחות שלוש רקטות לעבר העיר שדרות. שתיים מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לפני כן נורו שתי רקטות נוספות ואחת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב.

עוטף עזה ירי רקטות צה"ל הקבינט המדיני בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד