י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התגעגע לחופש

לאחר שנפצע קשה: הזאב הושב לטבע • צפו בתיעוד

לאחר שנפצע קשה מאוד לפני כשלושה חודשים מגדר טייל שחתכה את צווארו, הושב אתמול (שני) הזאב לטבע כאשר הוא בריא, לאחר שעבר סדרת טיפולים וניתוח • צפו

לאחר שנפצע קשה: הזאב הושב לטבע • צפו בתיעוד
השבת הזאב לטבע צילום: רט''ג

זאב שנמלט ככל הנראה מניסיון ציד, נתפס בגדר יישוב ונפצע קשה מאוד, הוא ניצל בזכות חילוץ וטיפול פקחי רט''ג. לאחר טיפול מורכב שנמשך 3 חודשים בבית חולים לחיות בר והושב לטבע.

חילוץ הזאב מהגדר. קרדיט: רט''ג

הזאב, שנמלט ככל הנראה מניסיון ציד, נפצע קשה מאוד ליד ישוב פארן כאשר נלכד בגדר הישוב תוך כדי המנוסה. הזאב נפצע בצווארו מגדר תלתלית שחתכה את צווארו חולץ על ידי שני פקחי רשות הטבע והגנים והובהל לבית חולים לחיות בר.

השבת הזאב לטבע. קרדיט: רט''ג

הפקחים ראו כי הזאב פצוע במצב קשה אך הוא עדיין מסוכן לאדם כשפיו חשוף, בזהירות הם הסתירו את פניו על מנת להרגיעו ולשחרר את הגדר מצווארו. הזאב הובהל לבית חולים לחיות בר במהירות שם אובחן כסובל מחתך עמוק בצוואר, הזאב הוכנס לניתוח בו הפצעים טופלו ונסגרו ע״י הוטרינר ניצן אדם. אובחן כי הוא סובל מחתך עמוק בצוואר. לאחר סדרת צילומי רנטגן התברר כי במזל לא נפגעו איברים פנימיים.

הזאב הורדם לצורך ניתוח שנמשך כשעתיים במהלכו תפר ד"ר ניצן אדם וטרינר בבית החולים את השרירים תת העור והעור לגופו הוחדרו נקזים כדי לאפשר לדלקת ולנוזלים לצאת החוצה. הזאב קיבל אנטיביוטיקה לווריד, תרופות לשיכוך כאבים ותרופות הרגעה.

אתמול בערב (שני) לאחר שלושה חודשים של טיפול והחלמה הושב הזאב כשהוא בריא לטבע.

רשות הטבע והגנים זאב טבע חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד