י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ככה בונים שכונה • סיקור נרחב ותמונות

אלפים הגיעו למעמד חנוכת הבית לשכונת 'גבעת זאב החדשה' • בין הבאים: ראשי ישיבות חברון ומיר, הגר"ש אוירבעך, שרים וח"כים • צוות 'בחדרי חרדים' הגיע לשמוח • תיעוד

צילום: קובי ויינמן
צילום: קובי ויינמן

גבעת זאב לבשה חג: הכבישים המובילים לשכונת גבעת זאב, נראו לפתע חגיגיים מתמיד. עשרות כלי רכב שנסעו לכיוון השכונה המתחרדת, החביאו בתוכם המון ילדים צוהלים והורים נרגשים שנסעו כולם לראות את פריחת השכונה החדשה שהופכת אט אט למעוז חרדי חדש.

בכניסה לשכונת 'גבעת זאב החדשה', קיבלו את פנינו שלטי ענק המבשרים על יום חגה של השכונה. כבר במורד הכביש, ממנו נראית השכונה כולה, ראינו אורות ניאון מהבהבים ושלטי ענק המבשרים על האירוע הגדול.

חנינו באחד החניונים שהוכשרו על ידי המארגנים, שהתכוננו כהלכה לקליטת האלפים, וטיפסנו במעלה ההר בדרכנו למקום האירוע. ה'מזרח' היה גדוש בראש ישיבות רבנים ואישי ציבור. בדרכנו, לקחנו את ראש ישיבת חברון הגר"נ טוקר, שהגיע למקום כמעט במסירות נפש.

הסיבה לחגיגה הגדולה, היא חנוכת בית המדרש שעל ידי ישיבת חברון הנקרא על שם נשיא הישיבה הרב יצחק זאב חברוני. את המקום גדשו אלפים מבוגרי ישיבת חברון שהגיעו לעשות כבוד אחרון לנשיא שהלך לעולמו בשנה האחרונה.

המארגנים ניצלו את האירוע לערוך חנוכת הבית לקריה החדשה, ולחגוג יחד עם עשרות האברכים שהגיעו לשכונה, את חנוכת הבית. ממבט חטוף בפני החוגגים והמשתכנים החדשים ניתן היה לראות את השמחה והשלווה לה הם זוכים בשכונה החדשה. אוויר הפסגות, האווירה האיכותית, שירותי הקהילה, בתי הכנסיות והמדרשות, הגנים, וגינות המשחקים, מרחיבים ללא ספק את דעתו של אדם, ונותנים לו את מנוחת הנפש הדרושה.

כשהגענו למתחם החגיגה, ראינו על הבמה את ראשי ישיבת חברון: הגרמ"מ פרבשטיין, הגר"ד כהן ושאר רבני הישיבה, שלא פספסו את המעמד הגדול. ראינו את הגר"ש אוירבעך שנשא את הנאום המרכזי. והגר"י אזרחי, הרעיד את ההרים מסביב כשדיבר בחשיבות יישוב חדש בארץ ישראל. עוד הגיעו: ראש הכולל של חסידות בעלזא, הרב רוזנגרטן, והרב פינקל מראשי ישיבת מיר. לצידם ישבו סגן ראש עיריית ירושלים, אלי שמחיוף וראש מועצת גבעת זאב יוסי אברהמי.

בעוד המבוגרים ישבו מרותקים לדרשות שנישאו, הילדים זכו לפילות מגוונת, כשמידי פעם פצחה תזמורת 'שלהבת' שליוותה את האירוע, בשיר ובזמרה.

חברי הכנסת והשרים בינהם: ח"כ אורי מקלב, סגן שר החינוך מאיר פרוש ואריאל אטיאס, שפשפו עיניים בתדהמה. מי היה מאמין שתוך פרק זמן קצר, תוקם בפאתי שכונת גבעת זאב, שכונה חרדית לכל דבר ועניין, שעוד לפני שהוקמה סופית כבר נהנית מכל השירותים הנלווים. אישי הציבור הביעו את הערכתם ליזם הפרויקט חנוך קס, והרבנים שישבו על הבימה המכובדת, לא גמרו להרעיף על ראשו שבחים וברכות.

יצאנו מהמקום, כשליבנו התרחב בכמה סנטימטרים. כיף לראות ישוב בהתהוות. אתם יכולים לנסות בעצמכם.

היהודי אותו לקחנו טרמפ בחזור, לאט לנו בסוד, כי בקרוב יתווספו עוד 1100 יחידות דיור לשיווק. אנחנו נמתין בציפיה.


































































































































גבעת זאב החדשה שכונה מגורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד