י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל הדחייה

ישראל לא תמנע את קיומן של הבחירות ברש"פ

התחזקות החמאס בבחירות והשפעתה על היציבות הביטחונית מדאיגה מאוד את ישראל, אך על פי הדיווח הבוקר ישראל לא תתערב ולא תמנע אותן

ישראל לא תמנע את קיומן של הבחירות ברש"פ
אבו מאזן ובכירי הרשות צילום: Flash90

ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, אלון בר, נפגש הבוקר עם שגרירי אירופה במטרה לדון בבחירות המתוכננות ברש"פ.

בפגישה, הדגיש אלון בר בפני השגרירים כי הבחירות ברש"פ הן נושא פנים פלסטינאי ואין בכוונת ישראל להתערב בהן ולמנוע אותן. ראש המערך המדיני הזכיר לנוכחים את הדברים במועצת הביטחון מיום ה' האחרון (22.4), ובעיקרם החשיבות בעמידה בתנאי הקוורטט והבעייתיות בהקשר זה של השתתפות ארגון הטרור חמאס בבחירות ברש"פ.

במהלך הפגישה הזכיר אלון בר בפני הנוכחים את מעורבות החמאס בעידוד הגברת האלימות בירושלים ובירי הרקטות על אזרחים ישראלים מעזה והזהיר מפני אפשרות של התחזקות החמאס באיו"ש והשלכותיה בשטח על היציבות הביטחונית באיזור ועל קידום פרויקטים אזרחיים בשטחי הרשות כמו גם בניסיונות לקידום המגעים בין ישראל לרש"פ.

בסיום הפגישה הדגיש עוד ראש המערך המדיני כי ישראל מתנהלת בזהירות ובאחריות כדי למנוע הדרדרות של המצב בשטח ומצפה שגם המדינות האירופאיות ינהגו באותו אופן.

בתוך כך שני עיתונים מרכזיים ואמינים מדווחים היום כי ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, החליט לדחות את הבחירות הפלסטיניות: העיתון אל-אח'באר הלבנוני דיווח, כי הרא'יס הודיע על החלטתו לאיחוד האירופי, לירדן ולמצרים. על פי הדיווח באיחוד האירופי יעצו לאבו מאזן להמתין עם קבלת ההחלטה עד לחמישי הקרוב כדי שינסו ללחוץ עד אז על ישראל על מנת שזו תסכים לקיים את הבחירות במזרח ירושלים. כך דווח גל ברגר בכאן 11.

בעיתון הפלסטיני אל-קודס דיווחו כי ההחלטה על הדחייה נבעה מתוך חשש שתוצאותיהן לא יטיבו עם ארגון פת"ח. על פי הדיווח, ארצות הברית הודיעה לרשות הפלסטינית כי היא מעדיפה שהבחירות יתקיימו לאחר שיחודש הסיוע האמריקני לסוכנות אונר"א, יועבר סיוע רפואי לשטחים ויפתחו מחדש נציגות אש"ף בוושינגטון והקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים.

ביום חמישי הקרוב תתכנס ההנהגה הפלסטינית בראמאללה, בראשה אבו-מאזן, בכדי לדון בנושא הבחירות.

הרשות הפלסטינית בחירות אבו מאזן ישראל ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד