י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כדאי להימנע

טעויות רטובות: על טעויות עיצוב נפוצות בחדר האמבטיה

ארונות אמבטיה, כיורים, מראות וריצוף מיוחד - חדר האמבטיה הוא אחד החדרים שהכי כיף לעצב בבית. אך גם אם כבר התאמתם את הצבעים וחשבתם על הכול, עדיין קיימות טעויות עיצוב נפוצות שכדאי להימנע מהן

טעויות רטובות: על טעויות עיצוב נפוצות בחדר האמבטיה
חדר אמבטיה צילום: פיקסביי

חדר אמבטיה מעוצב

תהליכי העיצוב המודרני משפיעים על כל חללי הבית ולא דילגו אף על חדר האמבטיה, שלעיתים בגלל שהוא חדר יותר פנימי ופחות חשוף לאורחים נוטים לשכוח ממנו. כך, חדר האמבטיה כבר מזמן אינו רק מקום להתקלח ולשיר בו לעצמכם, אלא גם מקום מפנק שכדאי להשקיע בו מחשבה עיצובית למיקסום ההנאה.

גם חדר רחצה מעוצב ומסוגנן, אינו מעיד בהכרח על טיבו של החדר וניצול ייעודו בצורה מקסימלית. חדר הרחצה, שבבתים רבים הוא אחד החדרים הקטנים של הבית, דורש תכנון מקדים כשניגשים לשפץ אותו כך שתוכלו לנצל אותו כפי שצריך. בדיוק בנקודה הזאת אנשים רבים עושים טעויות עיצוב – ואלה הנפוצות שבהן:

הגבלת מרחב תנועה

כפי שהזכרנו, חדר האמבטיה אינו נמנה בין החדרים הגדולים שבבית. לפיכך, בחירה לא מתאימה של ארונות אמבטיה, ריצוף ואקססוריז שונים שהחלטנו למקם בחדר האמבטיה, יכולה ליצור אשליה אופטית של חדר הרבה יותר קטן מכפי שהוא באמת.

לכן, מומלץ לוודא את ההתאמה והיחס של הכלים הסניטריים המיועדים למרחב החלל, ולוודא  שכל הדלתות (של החדר עצמו, המקלחון וארונות האמבטיה) נפתחות לרווחה ובאופן נוח.

חוסר באוורור

חדר האמבטיה שלכם יכול להיראות מיליון דולר, אך אם אין בו אוורור מתאים, מיליון הדולר הללו יהפכו לכמה שקלים בודדים, במקרה הטוב, במשך השנים. הקפדה על פתיחת חלון אוורור, או אמצעי אוורור שונים, הכרחית וחשובה למניעת ריח רטיבות ואף הצטברות עובש ונזקים קטסטרופליים אחרים.

בחירת ריצוף לא מתאימה

מבחר סוגי הריצוף והדוגמאות של חדרי האמבטיה הוא רחב ומגוון, אבל חייבים לזכור כי את הריצוף יש להתאים לגודל חלל האמבטיה. במידה וחלל האמבטיה ממילא קטן, ריצוף בסגנון מקושקש, טרנדי ואופנתי ככל שיהיה, ייצור מראה עמוס ולא נעים לעין.

בנוסף, היות וחדר האמבטיה די רטוב מטבעו, חשוב גם להקפיד על בחירת ריצוף המגן מפני החלקה ושימוש בחומרים המתאימים לספיגת אדים. כדאי לזכור גם שריצוף מחוספס צובר יותר לכלוך וקשה יותר לנקות אותו – וגם זו טעות נפוצה שרבים עושים, ואתם יכולים להימנע ממנה.

מיקום לא אסטרטגי של נקודות חשמל

תחום העיצוב מתפתח יד ביד עם הקידמה והטכנולוגיה. בשנים האחרונות נעשה מקובל להכניס נקודות חשמל גם בחדר האמבטיה, בכדי לחבר מכשירי חשמל שונים - ממעמד הטענה למברשת שיניים חשמלית, דרך גופי חימום שונים ועד מסכי פלזמה חדשניים. חשוב מאוד לשים לב למיקומן של נקודות חשמל אלו (מומלץ להשתמש בשקעים מוגנים מפני מים ולהתייעץ עם חשמלאי), שכן מיקום לא נכון יכול לגרום חלילה לאסון.

הימנעות משילוב עץ

רבים טועים כשהם נוטים לחשוב שהכנסת חומרים מעץ לחדר האמבטיה תגרום להרס כתוצאה ממים ולחות. כך אפשר להפסיד את השילוב האסתטי הנאה היכול להיווצר משילוב העץ. כיום, כשקיימים מגוון עצים העוברים תהליכים שונים שהופכים אותם לעמידים בפני מים לשנים רבות - אין סיבה אמיתית לחשוש מכנסת עץ לחדר הרטוב.

אמבטיה חדר אמבטיה שיפוץ אמבטיה חדר אמבטיה צבעוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד