י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עולו ואתכנשו

משטרת ישראל מוכנה לקראת הילולת הרשב"י | כך זה ייראה

משטרת ישראל עושה מאמצים כבירים כדי לאפשר את הארוע כסדרו כשבעדיפות עליונה עומדת הבטיחות וביטחון החוגגים במירון והשיבה בשלום לבתיהם | כל הפרטים

משטרת ישראל מוכנה לקראת הילולת הרשב"י | כך זה ייראה
אילוסטרציה צילום: דוד כהן/פלאש 90

משטרת ישראל משלימה בימים אלה את הערכותה לקראת הילולת הרשב"י במירון שתתקיים בל"ג בעומר החל בימים חמישי ושישי, יז'-יח' באייר תשפ"א 29-30/4/2021. מדובר בשנה מיחדת בשלהי הקורונה וגם כי הארוע כולו מתפרש על פני לילה אחד בלבד, בעוד שבשנים עברו הארוע התפרש על פני יומיים.

משטרת ישראל עושה מאמצים כבירים כדי לאפשר את הארוע כסדרו כשבעדיפות עליונה עומדת הבטיחות וביטחון החוגגים במירון והשיבה בשלום לבתיהם.

בהערכות לאירוע נוטלים בנוסף למשטרת ישראל גופי חירום והצלה של המשרד לביטחון פנים – מד"א כבאות והצלה וגופים נוספים: עזר מציון, איחוד הצלה, זק"א, רשות הטבע והגנים, פיקוד העורף ועוד.

תאום האירוע אל מול הציבור נעשה באמצעות המרכז הארצי למקומות קדושים של המשרד לשירותי דת ומעורבים בו משרדי ממשלה וגופים נוספים.

המשטרה מייחסת חשיבות עליונה להיערכותה המבצעית והשנה אף ביתר שאת. במסגרת זו אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול ייטלו חלק במבצע ויופעלו כלל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות משטרת ישראל, כל זאת במטרה לשמור על הסדר ולהבטיח את בטחון המבקרים באירוע.

משטרת ישראל פועלת להקל ככל שניתן בהגעה של החוגגים למירון, וכן למזער את הפגיעה בשגרת חיי תושבי האזור. לצורך כך מאות שוטרים יהיו פרוסים בצירים המובילים למירון במטרה לספק שירות למשתמשי הדרך ולציבור החוגגים.

על המבצע כולו (מיום חמישי ועד ליום שישי עם כניסת השבת ובצאת השבת) יפקד מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא כאשר ראש אגף התנועה ניצב אלון אריה יפקד על מערך התנועה על כל היבטיו במבצע הרגיש והמורכב.

ההערכות למבצע תבוצע בחמישה שלבים עיקריים:

בשלב הראשון, שחל כבר בתחילת שבוע שעבר (18/4/21) הוצבו שוטרי משטרת ישראל סמוך למתחם ההילולה במטרה לשמור על הסדר ולוודא הקמת תשתיות במתחם לקראת האירוע.

בשלב השני, שהחל כבר בתחילת השבוע הנוכחי (26/4/21) הוצבו שוטרי משטרת ישראל סמוך למתחם ההילולה במטרה לשמור על הסדר בכל הצירים שמובילים להר מירון לטובת הקמת תשתיות בדרך אל המקום.

השלב השלישי, והעיקרי של המבצע, יחול ביום חמישי ערב ל"ג בעומר (29/4) מהשעה 07:00 בבוקר ויסתיים ביום שישי (30/4) בסמוך לכניסת השבת. בשלב זה כ-5,000 שוטרים ולוחמים יפרסו בכל צירי התנועה המגיעים למירון במעגלי אבטחה היקפיים, וברחבי המתחם והכל במטרה לאבטח את מאות אלפי המבקרים הצפויים לפקוד את המתחם, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה.

השלב הרביעי, יחול עם סיום ההילולה לקראת כניסת השבת כאשר שוטרי מרחב כנרת יפעלו במתחם הציון ובאזור מירון במטרה להשיב את המקום לפעילות שגרתית סדירה, לאבטח את הנוכחים באזור מירון, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין תנועה.

השלב החמישי, יחול במוצאי שבת (1/5), שוטרי מרחב כנרת ושוטרי אגף התנועה יפעלו באזור מירון במטרה לאפשר לאלפי האנשים לעזוב את מירון בבטחה.

כבכל שנה, ההילולה תתנהל סביב זמני הדלקה קבועים מראש. האירוע יפתח בהדלקה הראשונה, של חסידות באיאן, ביום חמישי בשעה 20:00, ויסתיים בהדלקת האחרונה בראשותו של הרב קעניג, ביום שישי בשעה 10:00.

בהתאם להחלטת משרד הבריאות ובמטרה למנוע את התפשטות הנגיף תוגבל כמות האנשים במתחם ההדלקות ל- 10,000 איש. הקהל מתבקש להקפיד על ההנחיות ולהישמע להוראות השוטרים במחסומים.
למעט מתחם ההדלקות ההר כולו פתוח לקהל הרחב, כמו כל אתר תיירותי, ויהיו פזורים בו מסכי ענק כדי לאפשר לקהל לצפות בנוחות ובטיחות בהדלקות בשידור חי.

משטרת ישראל ערה לכך שישנו רצון עז מהציבור להגיע אל סמוך לציונו של ר' שמעון וע"כ ההמלצה היא להגיע לציון שלא בזמן ההדלקות כדי להמנע מדוחק וצפיפות. רצוי להגיע לציון בשעות הבוקר של רביעי, חמישי ושישי.

כחלק מנוהלי הבטיחות המחמירים הכניסה לציונו של ר' שמעון תהיה לפרק זמן קצר. כל מי שמגיע לציון מתבקש להיכנס ולצאת בזריזות ולא להתעכב במקום על מנת לאפשר לשאר המאמינים שממתינים להיכנס למקום.

על פי דיווחים מטאורולוגיים ביום חמישי וביום שישי צפוי מזג אויר שרבי באזור מירון ולכן משטרת ישראל ממליצה לא להביא אנשים מבוגרים נשים הרות, ילדים וחולים, כזכור: מדובר בשנה מיוחדת בשלהי הקורונה ומשטרת ישראל עושה מאמצים כבירים כדי לאפשר את הארוע והקהל נדרש מצידו לקחת אחריות ולהקשיב להנחיות השוטרים.

הסדרי תנועה:

כחלק מהפקת לקחים משנים קודמות ולמען הבטחת שלומם של המשתמשים בדרכים והעולים לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, הוחלט כי גם השנה ההגעה להילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות.

קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו.

הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים.

לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרה תחנת ריענון בצומת אליקים. ואוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים ופרוד. משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים, ללא תשלום.

גם השנה ימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם בצבעים שונים: אדום, צהוב, כחול, ירוק וכתום (חדש של הרכבת), כולל טרמינל 89 באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, וזאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.

בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "פרוד" דרך צומת שבע (חנניה), או לחניון "צבעון" דרך צומת חירם (כביש 89) או לחניון "עין הוזים" דרך כיכר הזיתים (מחלף אליפלט/דלתון) ומשם יוסעו בהסעות "עזר מציון" עד לציון הרשב"י .

מורשי מעבר בעלי אישור מוסדר מהמרכז למקומות קדושים יגיעו בתיאום מראש לצומת שש (חלפתא) שם כוח ליווי משטרתי יוביל אותם עד למקום ההילולה.

בסיום האירועים בעת היציאה מהאתר, יש לפנות לציר הולכי הרגל התואם בצבעו את הכרטיס ואשר יסומן בתאורה ובדגלים צבעוניים

בכל שלב במהלך ההילולה, חל איסור מוחלט על החוגגים לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם.

לא תתאפשר הגעה למתחם ההילולה ובסמוך לו, בכלי רכב פרטיים לכל אורך השלב העיקרי של האירוע כמצוין לעיל. אין טעם לנסות לעקוף את המחסומים היות וכוח גדול של שוטרים ממערך התנועה יתפרסו בצירי התנועה וגם בשבילי העפר המובילים למירון.

נדגיש כי לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בשטחים פתוחים ובצידי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, בניגוד להוראות, יגררו ובעליהם ישאו בעלויות הגרירה.

חניונים לציבור הרחב:

במשטרה מדגישים כי בכל מקרה יש להעדיף הגעה עם תחבורה ציבורית וההסעה מחניון רכב פרטי תהיה בתשלום!

חניית כלי רכב פרטיים תתאפשר בחניונים הבאים: כחל (מחלף כחל) וצבעון (סמוך ליישוב ג'יש). חניון כחל ייסגר לשימוש ביום שישי בשעה 12:00. והחל מיום שישי בשעה 12:00 תתאפשר חניית כלי רכב פרטיים גם בחניון פרוד.

עוד הודגש כי חניון 'כפר הילדים' בכרמיאל וחניון 'חצור' בחצור לא יהיו בשימוש ולא יופעלו מהם הסעות ('שאטלים'). הציבור הרחב מתבקש שלא להגיע לחניונים הנ"ל .

בנוסף, לא תתאפשר חניית כלי רכב פרטיים בעיר כרמיאל ובתחנת הרכבת בעיר. בתחנת הרכבת לא תתבצע מכירת כרטיסים לשאטלים והנסיעה בהם תתאפשר אך ורק לבאים ברכבת הייעודית למירון.

הדרכים המובילות למירון יחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים ואוטובוסים לא מורשים במקומות הבאים: כביש 89 מחלף אליפלט לכיוון צפת. כביש 866 צומת חנניה לכיוון מירון. כביש 89 צומת חירם לכיוון מירון.

לציבור הנהגים והמשתמשים בדרך, עם סיום החגיגות מומלץ לנוח לפני תחילת הנסיעה ובמהלכה לעצור להתרעננות במקומות המיועדים לכך.

הנחיות לתושבים/אורחים המתגוררים בסמוך למירון:

תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים המפורטים, וזאת רק באמצעות הצגת תעודת זהות וספח עדכני בה יצויין מקום מגוריהם.

אורחים שהזמינו חדרי אירוח/צימרים בישובים אלה יוודאו עם המארחים כי העבירו את פרטיהם העדכניים למועצה האזורית מרום גליל.

אשכול ישובי צפת: (צפת, עכברה, כדיתא, עלמה, דלתון וביריה) כניסת כלי הרכב תתאפשר רק דרך מחלף אליפלט, צומת ראש פינה, צומת דלתון ועד כיכר עין זיתים בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

אשכול ישובי גוש חלב: (צבעון, גוש חלב, ספסופה, אור הגנוז ,בר יוחאי ומושב מירון) כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת צבעון וצומת גוש חלב ועד לצומת בר יוחאי בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

אשכול ישובי חנניה: (עין אל אסד, פרוד, אמירים, שפר וכפר שמאי) כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת שבע(חנניה) ועד לצומת כפר שמאי בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

תושבי מירון בהצגת תעודת זהות וספח עדכני ולאחר רישום מוקדם "באגודה החקלאית מושב מירון" יוכלו להיכנס עם רכביהם לישוב מירון רק מצומת גוש חלב (כביש 89) וצומת צבעון בלבד. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

אורחים במושב מירון שפרטיהם הועברו למשטרת ישראל ע"י המארחים יוכלו להיכנס עם רכביהם לישוב מירון רק מצומת גוש חלב (כביש 89) וצומת צבעון בלבד עד השעה 12:00. בצהריי יום חמישי, רכבים אלו ישארו בישוב מירון עד לסיומה של ההילולה ביום חמישי בשעות הלילה המאוחרות.

נוכח השינויים בהסדרי התנועה, נדרשת תשומת לב הנהגים לשלטי הכוונה ושילוט בצידי הדרך וכן האזנה לכלי התקשורת. המשטרה תספק מידע שוטף וחיוני לציבור, קודם לאירוע ובסיומו דרך מוקד 110 (מוקד המידע הארצי של המשטרה, לא מוקד 100 המשמש למיקרי חירום) ובאמצעי התקשורת.

לא תותר בשום מקרה הטסת רחפנים באזור האירוע במירון והאכיפה במקום תעשה בהתאם לחוק.

לצורך ילדים/מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים שהלכו לאיבוד פתחו משטרת ישראל בשיתוף זק"א עמדה בעליה לכיוון ציון הרשב"י מצד ימין. העמדה תפעל מיום רביעי ה- 28/5 בשעה 12:00 בשעות הצהריים ועד ליום שישי ה-30/4 בשעה 12:00.

בעמדה מחולקים צמידים לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, שעליהם רשום מספרי טלפון של ההורים או המבוגר האחראי כך שבמקרה שילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן לאתר את האחראי עליו בקלות באמצעות הצמיד. בנוסף בכל מקרה שבו ילד/ מבוגר הולך לאיבוד ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 או להגיע לעמדה של זק"א, מתנדבי זק"א ומשטרת ישראל יפעלו לאיתור הנעדר.

כבר בשלב זה המתנדבים מחלקים בבתי הספר והגנים צמידים עליהם רשומים מספרי הטלפון של ההורים כך שבמהלך ההילולה הילדים יענדו את הצמידים ובמידה וילכו לאיבוד ניתן יהיה לאתר אותם בקלות.

משטרת ישראל פנתה לציבור המבקרים להקפיד על כללי הבטיחות הבאים:

אין לטפס על עמודי חשמל/גדרות/קראוונים/תחנות אוטובוס/עצים ולנוע רק בדרכים המסומנות להולכי רגל.

יש לשמור על הילדים הקטנים בצמוד למבוגר ולא להסיר את העיניים מהילדים בשים לב לדוחק האנושי שנוצר במקום, יש לתת לילדים יד או להרכיב אותם על הכתפיים.

מומלץ לעבור דרך מוקד זק"א בעליה להר מצד ימין ולענוד צמידים לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים וכן להסביר שבמקרה שמישהו הולך לאיבוד ההורה/המבוגר האחראי יחכה לו בעמדה של מוקד זק"א.

להקפיד על שתיה מרובה בפרט במזג אויר חם.

הציבור מתבקש להישמע להוראות השוטרים והסדרנים ולהימנע מלהידחק לאזור ההדלקות.

משטרת ישראל ערוכה לכל תרחיש ובעת הצורך תופעל מערכת כריזה בשפות שונות ויינתנו הנחייות לציבור בהתאם.

במהלך האירוע יפתח מרכז מידע לציבור. מרכז המידע יספק מענה בנושאים הקשורים בהילולה, החל מיום רביעי ה-28/4 בשעה 15:00 ועד ליום שישי 30/4 בשעה 12:00 בטלפון: 1-700-500-679. מספר הטלפון של מוקד מידע משטרת ישראל הוא 110 מספר הטלפון למוקד איתור ילדים אובדים הוא: 1220 מכל טלפון.

ל"ג בעומר משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד