ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לראשונה מאז כינון היחסים

צפו: טיסה ישראלית ישירה ראשונה נחתה אמש בבירת מרוקו

מדובר בטיסת חילוץ רפואית של חברת 'מדאסיס' הטסות רפואיות ושירותי רפואי מרחוק בשיתוף פעולה עם חברת אל על | המורכבות הייתה כפולה, היות ומרוקו נמצאת תחת סגר אווירי למעט טיסות מטען, מה שדרש את התערבות משרד החוץ המרוקאי לצורך קבלת אישור חריג להכנסת המטוס למרוקו

צפו: טיסה ישראלית ישירה ראשונה נחתה אמש בבירת מרוקו
מדאסיס במרוקו צילום: באדיבות המצלם

אמש (שני) בשעה 19.30 נרשמה היסטוריה עת נחתה במרוקו טיסה ישראלית ישירה ראשונה מאז כינון היחסים בין ישראל למרוקו, לצורך חילוץ חולה ישראלי.

מדובר בישראלי המאושפז בבית החולים במרוקו לאחר שלא חש בטוב. צוות בית החולים המקומי שעומד בקשר עם הצוות הרפואי בישראל של 'מדאסיס' - הטסות רפואיות ושירותי רפואה מרחוק, דווח על הידרדרות רפואית המצריכה העברתו להמשך טיפול בבית חולים בישראל.

המורכבות הייתה כפולה, היות ובימים אלו מרוקו נמצאת תחת סגר אווירי למעט טיסות מטען, מה שדרש את התערבות משרד החוץ המרוקאי לצורך קבלת אישור חריג להכנסת המטוס למרוקו.

מדאסיס הטסות רפואיות בשיתוף עם אל על הסבה מטוס מסוג בואינג 737 למחלקת טיפול נמרץ מוטס אשר הותקן עליה אלונקה תעופתי מיוחדת וציוד רפואי תעופתי חדיש מתקדם וטכנולוגי, ניהול הרפואי של הטיסה בוצע ע"י צוות רפואי בכיר מוטס בהובלתו של ד"ר עמי מאיו , מנהל היחידה לטיפול נמרץ בביה"ח אסותא, והמנהל הרפואי של חברת מדאסיס הטסות רפואיות.

מדאסיס היא החברה הגדולה והמובילה בתחום הסיוע רפואי בינלאומי ובהטסות רפואיות אשר לאחרונה רכשה ציוד רפואי תעופתי חדיש מתקדם מקצועי וטכנולוגי אשרי יכולה לשדר נתונים רפואיים במהלך הטיסה

כבר בתחילת הקורונה חברת מדאסיס רכשה אלונקת  בידוד מיוחדת וייחודית אשר מאפשרת להטיס חולי קורונה ארצה ללא חשש רפואי ליתר הנוסעים סביבה. כמו"כ חברת מדאסיס הטסות רפואיות החזירה ארצה בטיסה מיוחדת את הישראלים מספינת דיימונד שביפן.

ד"ר מאיו אמר עם נחיתת המטוס: התרגשות גדולה לנחות על אדמת מרוקו, במיוחד שמדובר במטרה להציל חיי אדם. מדובר בטיסה מאתגרת רפואית בגלל מצבו המורכב של החולה, ולשם כך נערכנו בציוד רב ובאנשי רפואה מהשורה הראשונה בכדי לעבור את הטיסה בשלום ובבטחה.

 

מרוקו ישראל אל על הסכם אברהם חברת מדאסיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד